ביטוח רפואי

יוגה, פעילות אירובית והרמת משקלות הם האימונים הטובים ביותר לשינה בריאה (מתוך כנס ה-SLEEP)

מנתונים שהוצגו במהלך כנס SLEEP עולה קשר בין פעילות גופנית ובין שינה בריאה, אך ממחקר חדש עולים סימנים לפיהם סוגים מסוימים של פעילות גופנית עשויים להיות עדיפים על פני אחרים. מהמחקר עלה כי פעילות גופנית דוגמת הליכה, פעילות אירובית, רכיבה על אופניים, גינון, משחק גולף, ריצה, הרמת משקלות ויוגה/פילאטיס, מלווים ברגלי שינה טובים יותר בהשוואה לאלו שאינם עוסקים כלל בפעילות גופנית.

החוקרים בחנו את נתוני שינה ופעילות גופנית מסקר Behavioral Risk Factor Surveillance לשנת 2013 אודות 429,110 מבוגרים. המשיבים לסקר נשאלו אודות סוגי הפעילות הגופנית שביצעו במרבית הזמן במהלך החודש האחרון, כמו גם היקף השינה במהלך 24 שעות. זמן השינה סווג כשינה קצרה מאוד (עד 4 שעות), קצרה (5-6 שעות), נורמאלית (7-8 שעות, קבוצת ייחוס) וארוכה (עד 9 שעות).

בהשוואה לאלו שדיווחו כי לא עסקו כלל בפעילות גופנית במהלך החודש האחרון, הליכה לוותה בירידה בשכיחות שינה קצרה מאוד (יחס סיכויים של 0.59, p<0.0001), שינה קצרה (יחס סיכויים של 0.83, p<0.0001), ושינה ארוכה (יחס סיכויים של 0.76, p<0.0001).

בהשוואה להליכה בלבד, פעילות אירובית, רכיבה על אופניים, גינון, משחק גולף, ריצה, הרמת משקולות ויוגה/פילאטיס, לוו כל אחד עם ירידה בסיכוי לשינה לא-מספקת, בעוד שטיפול במשק הבית/טיפול בילד לווה בסבירות גבוהה יותר לשינה לא-מספקת. התוצאות תוקננו לגיל, מין, רמת השכלה ומדד מסת גוף.

להליכה בלבד הייתה השפעה גדולה אך לחלק מתוכניות האימונים היה ערך מוסף מעבר להליכה על זמן השינה, כולל פעילות אירובית, רכיבה על אופניים, יוגה, משחק גולף, ריצה, הרמת משקולות.

המסר העולה מהמחקר הוא כי יש לבצע פעילות גופנית כלשהי, שכן עם פעילות גופנית הסבירות לשינה קצרה הייתה נמוכה יותר בהשוואה לאלו שלא עסקו כלל בפעילות גופנית.

מתוך כנס ה-SLEEP

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה