כירורגיה של היד

ההשפעה של Anamorelin על השריר והעצם במבוגרים עם אוסטיאוסרקופניה (J Clin Endocrinol Metab)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism עולה כי טיפול ב-Anamorelin, אגוניסט לקולטן ל-Ghrelin, אינו מביא לשינוי משמעותי במסת השריר, אך עשוי לשפר כוח גפה תחתונה ויצירת עצם במבוגרים עם אוסטיאוסרקופניה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Anamorelin מעודד שחרור הורמון גדילה מההיפופיזה ועשוי לסייע בשיפור בריאות מערכת שריר-שלד במבוגרים עם אוסטיאוסרקופניה. מטרתם כעת הייתה לקבוע את ההשפעה של טיפול ב- Anamorelin במשך שנה אחת על כוח ומסת השריר ועל מדדים ביוכימיים של ספיגת עצם במבוגרים עם אוסטיאוסרקופניה.

המחקר האקראי, מבוקר-פלסבו, כלל 26 גברים ונשים בגילאי 50 שנים ומעלה עם אבחנה של אוסטיאוסרקופניה, אשר טופלו ב- Anamorelin למשך שנה אחת.

התוצאים שנבחנו כללו את מסת הגוף הרזה וצפיפות העצם על-פי בדיקת Dual-Energy X-ray Absorptiometry, כוח שריר, רמות IGF-1 וסמני שחלוף עצם בדם.

מהנתונים עולה כי לטיפול ב- Anamorelinלא הייתה השפעה משמעותית על מסת השריר או מסת גוף רזה; הטיפול לווה בעליה משמעותית של 20% בכוח כיפוף ברך לזווית של 240 מעלות  (p=0.013) והדגים השפעה דומה ולא-מובהקת סטטיסטית על השינוי ביישור הברך; הטיפול הביא לעליה בסמני בניית עצם (P1NP) בהיקף של 75% (p=0.006), ללא השפעה משמעותית על סמני ספיגת עצם (CTX) או צפיפות המינרלים של העצם.

בדיקות המעבדה הדגימו עליה של 50% ברמות IGF-1 בדם בזרוע הטיפול ב-Anamorelin, בעוד שבקבוצת הפלסבו לא תועד שינוי ברמות ההורמון בדם (p=0.0001).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי טיפול ב- Anamorelin אינו מביא לשינוי משמעותי במסת השריר, אך עשוי לשפר כוח גפה תחתונה ויצירת עצם, לצד עלייה ברמות IGF-1 בדם במבוגרים עם אוסטיאוסרקופניה. הם קוראים להשלים מחקרים נוספים להערכת Anamorelin באוכלוסייה זו.

J Clin Endocrinol Metab, Dec 6, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה