כירורגיה של היד

מעכבי JAK בהשוואה למעכבי TNF – לא מעלים סיכון ל-MACE או פקקת ורידים (Spondyloarthritis Research and Treatment Network)

פסוריאזיס
מחקר חדש הראה כי מטופלים עם דלקת מפרקים ספונדילוארטרופתית או דלקת מפרקים פסוריאטית שטופלו במעכבי JAK לא היו בעלי סיכון גבוה יותר לאוטם שריר הלב, שבץ או פקקת ורידים, בהשוואה למטופלים שטופלו במעכבי TNF

מחקר חדש הראה כי מטופלים עם דלקת מפרקים ספונדילוארטרופתית (AxSpA) או דלקת מפרקים פסוריאטית (PsA) שטופלו במעכבי JAK לא היו בעלי סיכון גבוה יותר לאוטם שריר הלב, שבץ או פקקת ורידים (VTE – Venous Thromboembolism), בהשוואה למטופלים שטופלו במעכבי TNF. המחקר הוצג בכרזה במפגש השנתי של רשת המחקר והטיפול בספונדילוארתריטיס (SPARTAN).

מטופלים עם AxSpA ו-PsA הינם בעלי סיכון קרדיווסקולרי מוגבר בהשוואה לאוכלוסייה הכללית, ועדויות מהשטח העלו כי מעכבי TNF עשויים להגן מפני אירוע קרדיווסקולרי חמור (MACE), כגון אוטם שריר הלב ושבץ מוחי, או VTE, בהשוואה למעכבי JAK.

המחקר כלל מטופלים ממסד הנתונים של Marketscan, בגילאי 18-65 שסובלים מ-AxSpA או PsA ואושפזו לפחות פעם אחת בחייהם. החוקרים זיהו 1,621 מטופלים שנטלו מעכבי TNF ו-47  שנטלו מעכבי JAK עם 273 ו-8 מקרים של MACE, בהתאמה. כמו כן, הם זיהו 2,507 מטופלים שנטלו מעכבי TNF ו-96 שנטלו מעכבי JAK עם 452 ו-26 מקרים של VTE, בהתאמה.

תוצאות המחקר הראו כי הסבירות ל-MACE הייתה נמוכה ב-14% בקרב נוטלי מעכבי JAK מאשר בקרב נוטלי מעכבי TNF, בעוד שהסבירות ל-VTE הייתה גבוהה ב-39% בקרב נוטלי מעכבי JAK, אך אף תוצאה לא הייתה מובהקת סטטיסטית. המחקר מצא כי מטופלים שלא טופלו בתרופות הללו כלל, היו בעלי סבירות ל-MACE הגבוהה ב-27% בהשוואה למטופלים שנטלו מעכבי TNF (תוצאה זו הייתה מובהקת סטטיסטית).

ד”ר ליאן גנסלר, מנהלת מרפאת דלקת חוליות מקשחת (Ankylosing spondylitis) באוניברסיטת קליפורניה, סן פרנסיסקו, שלא השתתפה במחקר, ציינה כי ישנן כמה מגבלות בהן, המדגם קטן של מטופלים שנטלו מעכבי JAK, משך חשיפה קצר לטיפול ושיעור אירועים נמוך.

לכתבה ב- Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה