כירורגיה של היד

סופג זעזועים עשוי להיות עדיף על ניתוח אוסטיאוטומיה לטיפול באוסטיאוארתריטיס של הברך (מתוך כנס מטעם ה-American Academy of Orthopedic Surgeons)

מנתונים חדשים שהוצגו במהלך כנס מטעם הAmerican Academy of Orthopedic Surgeons עולה כי השימוש בבולם זעזועים מושתל הוביל לשיפור גדול יותר משמעותית במרווח הזמן עד נשיאת משקל מלאה, בהשוואה לניתוח HTO (או High Tibial Osteotomy) בחולים עם אוסטיאוארתריטיס של הברך המדיאלית. קרוב לשני-שליש מהחולים לאחר השתלת בולם זעזועים שבו לאורח חיים פעיל.

במסגרת המחקר השוו החוקרים את השיפור במדדי כאב ותפקוד לפי סולם WOMAC, מרווח הזמן עד להחלמה ואירועים חריגים בקרב חולים עם אוסטיאוארתריטיס של ברך מדיאלית לאחר ההשתלת בולם זעזועים (81 חולים) או HTO (81 חולים).

מהנתונים עולה כי לא רק שהשימוש בבולם זעזועים היה לא-נחות בהשוואה לניתוח, אלא אף היה מדובר בהתערבות עדיפה על-פני HTO עם שיעורי תגובה של 85% לעומת 65%, בהתאמה, עם הבדל מובהק סטטיסטית בין הקבוצות.

החוקרים מדווחים כי בחולים לאחר השתלת בולם זעזועים תועד הבדל מובהק סטטיסטית בשיפור במרווח הזמן עד לנשיאת משקל מלאה (שבועיים לעומת שישה שבועות), כמו גם שיפור במדדי תפקוד וכאב לפי סולם WOMAC לאחר 3 חודשים ו-24 חודשים.

מהערכת מדדי כאב לפי סולם WOMAC עלה כי ההקלה בכאב הייתה מהירה יותר עם בולם הזעזועים והשיפור נותר לאורך 24 חודשים. בדומה לכך, השיפור בתפקוד היה מהיר גם כן ונותר לאורך 24 חודשים.

עוד עולה מהנתונים עי שיעור האירועים החריגים היה דומה לאחר השתלת בולם זעזועים או לאחר ניתוח HTO.

כל המשתתפים במחקר נשאלו טרם ההתערבות אודות שלוש הפעילויות שהיו מעוניינים לשוב ולבצע. באותה נקודת זמן, 98% מהחולים לא יכלו לבצע פעילויות אלו. בתום שנתיים מעקב, קרוב לשני שליש מהחולים הצליחו לשוב לבצע את הפעילויות הללו וחזרו לאורח חיים בריא.

החוקרים מסכמים וכותבים כי השימוש בבולם זעזועים מושתל עשוי להיות עדיף על ניתוח HTO בחולים עם אוסטיאוארתריטיס של ברך מדיאלית.

מתוך כנס מטעם הAmerican Academy of Orthopedic Surgeons

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה