כירורגיה של היד

במבוגרים צעירים עם דיספלזיה גבולית של הירך תוצאות טובות לאחר ניתוח ארתרוסקופי של הירך (J Bone Joint Surg Am)

 במבוגרים צעירים עם דיספלזיה גבולית של הירך שעברו ניתוח ארתרוסקופי של הירך תועדו תוצאות חיוביות, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Bone & Joint Surgery. מהנתונים עולה עוד כי מדד מסת גוף גבוה יותר וגיל 42 שנים ומעלה לוו בסיכון מוגבר להמרה לניתוח החלפה מלאה של הירך.

החוקרים השלימו מחקר של נתונים שנאספו באופן פרוספקטיבי אודות שיעור החולים לאחר ניתוח ארתרוסקופי של הירך שנדרשו להמרה לניתוח החלפה מלאה של מפרק הירך וכן בחנו את מדדי תוצאים לפי דיווח-מטופלים מ-45 ירכיים של חולים (גיל ממוצע של 31 שנים) שעברו ניתוח ארתרוסקופיה ראשונית של הירך בשל דיספלזיה גבולית של הירך בין ספטמבר 2008 ועד ספטמבר 2011. החוקרים אספו מדדי תוצאים לפי דיווח החולים, כולל מדד Modified Harris Hip Score, מדד HOS-SSS (או Hip Outcome Score-Sports Specific Subscale) ומדד כאב לפי סולם VAS, חודש לפני הניתוח ושלושה חודשים ושנה לאחר הניתוח וכל שנה לאחר מכן.

מהנתונים עולה כי 82.2% מהחולים לא נדרשו לניתוח ארתרופלסטיה מלאה של הירך לאחר עשר שנים, כאשר על-פי התוצאים לפי דיווח המטופלים תועד שיפור בכל המדדים, כמו גם במדד כאב לפי סולם VAS.

בחולים עם מדד מסת גוף של 23 ק”ג/מ2 ומעלה תועד סיכון גדול פי 4 להמרה לניתוח החלפה מלאה של מפרק הירך והסיכון בחולים בגילאי 42 שנים ומעלה היה גדול פי 7.

שיעורי השגת הבדל בעל משמעות קלינית מינימאלית במדד Harris Hip Score עמדו על 79%, עם שיעור דומה של שיפור משמעותי קלינית במדד Non-Arthritic Hip Score, 70% במדד HOS-SSS ו-76% במדד VAS.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי במבוגרים צעירים עם דיספלזיה גבולית של הירך שעברו ניתוח ארתרוסקופי ראשוני תועדו תוצאות טובות לאחר מעקב של עשר שנים ויותר.

J Bone Joint Surg Am, Apr 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה