כירורגיה של היד

התועלת של טיפול יחיד ב-Adalimumab בילדים דלקת לא-זיהומית של הענביה (Pediatric Rheumatology)

במאמר שפורסם בכתב העת Pediatric Rheumatology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי  המשך טיפול מונותרפי ב-Adalimumab (יומירה) מהווה גישת טיפול יעילה בילדים עם דלקת לא-זיהומית של הענביה, אשר אינם סובלים את משלב Adalimumab עם Methotrexate או Mycophenolate Mofetil.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למשלב Adalimumab עם תכשירים אחרים ממשפחת DMARD (או Disease-Modifying Anti-Rheumatic Drugs), דוגמת Methotrexate, הוכח כגישת טיפול יעילה במקרים של דלקת לא-זיהומית של הענביה. עם זאת, ילדים רבים אינם סובלים את הטיפול ב-Methotrexate תחת משלב זה, כך שהרופאים ניצבים בפני דילמה באשר לגישת הטיפול.

במסגרת המחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לבחון את היעילות של Adalimumab כטיפול יחיד בילדים עם דלקת לא-זיהומית של הענביה.

מדגם המחקר כלל ילדים עם דלקת לא-זיהומית של הענביה תחת טיפול מונותרפי ב- Adalimumab בין אוגוסט 2015 עד יוני 2022, לאחר שלא סבלו את הטיפול בשילוב עם Methotrexate או Mycophenolate Mofetil. החוקרים אספו נתונים בעת התחלת הטיפול המונותרפי ב- Adalimumab ובמרווחים של שלושה חודשים עד לביקור האחרון.

התוצא העיקרי של המחקר היה איזון מחלה תחת טיפול יחיד ב- Adalimumab, כפי שנקבע לפי שיעור החולים עם החמרה של פחות משני שלבים בדלקת ענביה לפי סולם SUN וצורך בטיפול סיסטמי נוסף לדיכוי חיסוני במהלך המעקב. תוצאים משניים כללו את תפקודי הראיה, סיבוכים ופרופיל תופעות לוואי של טיפול מונותרפי ב- Adalimumab.

החוקרים אספו נתונים אודות 28 חולים (56 עיניים), כאשר הסוג הנפוץ של דלקת ענבייה היה דלקת ענבייה קדמית והמהלך הנפוץ היה מהלך כרוני. דלקת ענבייה על-רקע דלקת מפרקים אידיופטית של הילדות הייתה האבחנה הנפוצה ביותר.

לאורך תקופת המחקר, ב-23 מהמשתתפים (82.14%) לא תועדה החמרה משמעותית בדלקת הענבייה או צורך בטיפול סיסטמי נוסף לדיכוי חיסוני. מניתוח הנתונים עלה כי 81.25% מהילדים (רווח בר-סמך 95% של 60.6-91.7%) שמרו כעל ההפוגה לאחר 12 חודשי טיפול מונותרפי ב- Adalimumab.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים ביעילות טיפול מונותרפי ב- Adalimumab בילדים עם דלקת לא-זיהומית של הענביה שאינם סובלים את הטיפול התרופתי בשילוב עם Methotrexate או Mycophenolate Mofetil.

Pediatric Rheumatology, Mar 2, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה