כירורגיה של היד

פסוריאזיס מוגבל לציפורניים עשוי להעיד על סיכון מוגבר לדלקת מפרקים פסוריאטית (J Am Acad Derma)

לעיתים קרובות חל עיכוב באבחנה של פסוריאזיס מבודד לציפורניים (או Isolated Nail Psoriasis) ומנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of the American Academy of Dermatology עולה כי אבחנה זו עשויה להעיד על סיכון מוגבר לדלקת מפרקים פסוריאטית (Psoriatic Arthritis).

במחקר הגדול ביותר מסוגו להערכת המאפיינים הקליניים וההיסטולוגיים של חולם עם פסוריאזיס מוגבל לציפורניים, שני המאפיינים הקליניים הנפוצים ביותר היו אוניכוליזיס (79%) והשטחת פלטת הציפורן (70%), כאשר לא תוארו מאפיינים אחרים שתוארו בלמעלה מ-28% מהחולים.

המשלב הקליני הנפוץ ביותר בחולים אלו כללו אוניכוליזיס והשטחת פלטת הציפורן ב-66% מהחולים, לאחריהם היו אוניכוליזיס עם עיבוי ציפורן ב-33% מהחולים ואוניכוליזיס עם דימום ספלינטר ב-32%. המאפיינים ההיסטולוגיים הנפוצים ביותר כללו פאראקרטוזיס (79% מהחולים) והסננת נויטרופילים (48%).

החוקרים מדווחים כי תועד עיכוב של כשלוש שנים באבחנה של פסוריאזיס מבודדת של הציפורניים ב-87 מקרים מדווחים ודלקת מפרקים לעיתים קרובות אובחנה במקביל לאבחנה של פסוריאזיס של הציפורניים.

דלקת מפרקים פסוריאטית תועדה ב-10 מבין 87 חולים (11%) עם פסוריאזיס מבודדת לציפורניים. לאור ממצא זה, הקרבה ההדוקה בין מיטת הציפורן והמפרק, החוקרים משערים כי קיים קשר רציפרוקלי עם דלקת של הציפורן המקדימה הופעת דלקת מפרקים פסוריאטית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על חשיבות שיפור יכולת האבחנה של פסוריאזיס מוגבל לציפורניים.

J Am Acad Derma, Jan 2023

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה