כירורגיה של היד

מומחים מזהירים כי תת-וריאנט החדש של נגיף אומיקרון הוא מדבק בצורה חריגה (מתוך USA Today)

קורונה

התת-וריאנט החדש של נגיף אומיקרון, XBB.1.5, כרוך בשיעורי הדבקה גבוהים מאוד כך שכמעט כל אדם בסיכון נדבק בנגיף, גם אלו שכבר נדבקו בעבר בנגיף ומחוסנים באופן מלא, כך מדווחים מומחים לעיתון ה-USA Today.

מומחים בתחום מחלות זיהומיות מדווחים כי מדובר בזן מדבק ביותר, כאשר הם צופים כי כל אמצעי ההגנה שהיו בשימוש בשנתיים האחרונות אינם צפויים להגן מפני הווריאנט החדש. נגיף XBB.1.5 מתפשט במהירות ברחבי ארצות הברית ובשבוע שעבר היה אחראי למעט יותר מרבע מהמקרים במדינה (27.6%), עליה מכ-1% מהמקרים בנקודת זמן מסוימת בדצמבר, כך על-פי נתוני המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית. הווריאנט החדש נפוץ במיוחד בצפון-מזרח המדינה וכעת אחראי למעל 70% מהמקרים באזור.

הווריאנט החדש גם מתפשט ברחבי העולם כאשר מדובר בתת-ווריאנט המדבק ביותר מכל אלו שזוהו עד כה. מהבית הלבן הזהירו כי לא ברור בשלב זה אם התסמינים של הזיהום יהיו חמורים יותר מאלו שתוארו עם וריאנטים קודמים.

באשר לשאלה אם צפוי גל של XBB.1.5 ואם כן, באיזה היקף מדובר, המומחים מסבירים כי הדבר תלוי בגורמים רבים, כולל רמת החסינות של האוכלוסייה, הצעדים בהם יינקטו וכדומה. הם קוראים לציבור להקפיד על השלמת מנות בוסטר, להקפיד לעטות מסכות ולהימנע מחללים סגורים וצפופים. הם מציינים כי אלו שלא נדבקו לאחרונה או לא קיבלו לאחרונה מנת בוסטר ככל הנראה אינם מוגנים היטב מפני הזיהום.

התסמינים של זיהום בווריאנט XBB.1.5 דומים לאלו של וריאנטים אחרים של COVID-19. עם זאת, אובדן חוש טעם וריח פחות נפוץ בקרב חולים שנדבקו בנגיף זה.

מתוך USA Today

 

לידיעה במדסקייפ

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה