כירורגיה של היד

טיפול ב-Upadacitinib בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית מוביל לשיפור כבר בתוך שבוע (מתוך כנס ACR Convergence)

מנתונים שהוצגו במהלך כנס ה-ACR Convergence עולה כי בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית (Rheumatoid Arthritis) המטופלים ב- Upadacitinib (רינבוק) תועד שיפור בכאב, עייפות וקשיון בוקר בין שבוע ועד 12 שבועות.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעה של Upadacitinib על תוצאים לפי דיווח-מטופלים בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית במהלך 12 השבועות הראשונות לטיפול התרופתי באמצעות אפליקציה למכשיר היניד.

מדגם המחקר כלל 103 חולים שטופלו ע”י ריאומטולוגים ב-17 מרכזים שנכללו במאגר CorEvitas RA Registry. החוקרים כללו במחקר חולים שהחלו טיפול ב- Upadacitinib בין יולי 2020 ובין אוקטובר 2021. התוצאים שנבחנו כללו את מדד RAPID3 (או Routine Assessment of Patient Index Data 3), מדד PROMIS-Fatigue (או Patient-Reported Outcomes Measurement Information System-Fatigue 7a Short Form) ומשך קשיון בוקר נבחנו בתחילת המחקר, לאחר שבוע 1 עד 4 ולאחר 8 ו-12 שבועות.

מבין 103 חולים, 62.1% קיבלו בעבר טיפול במעכבי TNF. לאחר 12 שבועות, 51.4% (53 חולים) השלימו את המחקר ומסרו מידע להערכת תוצאים לפי דיווחי-מטופלים באפליקציה למכשיר הנייד. הגיל הממוצע של החולים עמד על 59.9 שנים, 81.6% היו נשים ומדד RAPID3 הממוצע עמד על 14.9.

לאחר שבוע 1, שיפור משמעותי במדד RAPID3 תועד בכלל החולים שהחלו טיפול ב- Upadacitinib (רווח בר-סמך 95% של 3.5- עד 1.5-). תגובה זו לטיפול נשמרה או השתפרה לאורך 12 שבועות (רווח בר-סמך 95% של 6.3- עד 3.1-). לאחר 8 ו-12 שבועות, תועד עוד שיפור בכאב, משך קישיון בוקר ועייפות, כאשר ב-37.5% מהחולים תועד מדד RAPID3 המעיד על פעילות מחלה נמוכה לאחר 12 שבועות.

החל מהשבוע הראשון לטיפול תועד שיפור בעל חשיבות קלינית מינימאלית בפעילות המחלה לפי RAPID3 בכלל אוכלוסיית המחקר. יתרה מזאת, קרוב למחצית מהחולים השיגו תוצאים אלו עד שבוע 4 לטיפול ו-60% השיגו תוצא זה עד שבוע 12.

החוקרים מסכמים וכותבים כי נתוני עולם-אמיתי זה של חולים עם דלקת מפרקים שגרונית מעידים כי טיפול ב- Upadacitinib מלווה בשיפור משמעותי במדדי RAPID3, כאב, קישיון בוקר ועייפות, ללא תלות בטיפול קודם במעכבי TNF.

 

מתוך כנס ACR Convergence

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה