כירורגיה של היד

טיפול תרופתי כנגד אוסטיאופורוזיס עשוי להפחית את הסיכון לשבר חוזר לאחר שברי דחיסה (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-North American Spine Society)

מנתונים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-North American Spine Society עולה כי למרות שהזרקת צמנט לחוליה לא השפיעה על שיעורי שבר שני לאחר שבר דחיסה אוסטיאופורוטי, מתן טיפול תרופתי כנגד אוסטיאופורוזיס הפחית את הסיכון לשבר שני. עם זאת, החוקרים מדווחים כי חלק קטן מהחולים קיבלו טיפול תרופתי כנגד אוסטיאופורוזיס.

החוקרים התבססו על נתוני מאגר PearlDiver וסיווגו חולים עם שברי דחיסה אוסטיאופורוטיים לקבוצות בהתאם להיסטוריה של הזרקת צמנט לחוליה או טיפול שמרני. הם הוסיפו וסיווגו את החולים לאחר הזרקת צמנט על-פי קבלת טיפול כנגד אוסטיאופורוזיס בתוך שנה אחת משבר דחיסה אוסטיאופורוטי. ניתוח סטטיסטי שימש לזיהוי שיעור השברים החוזרים בחולים לאחר הזרקת צמנט שקיבלו טיפול כנגד אוסטיאופורוזיס.

מהנתונים עולה כי 7.3% מהחולים קיבלו טיפול תרופתי כנגד אוסטיאופורוזיס לאחר שבר דחיסה אוסטיאופורוטי. מניתוח רב-משתני של הנתונים עלה כי התחלת טיפול תרופתי כנגד אוסטיאופורוזיס הפחיתה את הסיכון לשבר שני בהיקף של 23%.  מנגד, הזרקת צמנט לא השפיעה על הסיכון לשבר חוזר בניתוח חד-משתני או רב-משתני.

מניתוח הנתונים על-פי היסטוריה של ורטברופלסטיה או קיפופלסטיה עלה כי שתי הפרוצדורות לא השפיעו על הסיכון לשבר חוזר. החוקרים מוסיפים כי בקרב חולים שקיבלו טיפול תרופתי כנגד אוסטיאופורוזיס תועדה ירידה של 17% בסיכון לשבר שני.

מהערכת התוצאות עם טיפול בתרופות אנאבוליות עלה כי תרופות אלו הובילו לירידה של 30% בסיכון לשברים חוזרים, בהשוואה לחולים שלא קיבלו כלל טיפול תרופתי להגנה על העצם.

החוקרים קוראים לרופאים להיות מודעים לפער הגדול בטיפול באוסטיאופורוזיס באוכלוסייה זו ולמצוא דרכים להגברת היקף התחלת טיפול תרופתי לאוסטיאופורוזיס במקרים אלו.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-North American Spine Society

 

לידיעה ב-Healio

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה