כירורגיה של היד

שיעורי תחלואה ותמותה נמוכים יותר עם ניתוח ציטו-רדוקטיבי בשילוב עם HIPEC לעומת ניתוחים אונקולוגיים אחרים בסיכון גבוה (JAMA Network Open)

בהשוואה לפרוצדורות אחרות בסיכון-גבוה, ניתוח ציטו-רדוקטיבי בשילוב עם HIPEC (Hyperthermic Intraperitoneal Chemotherapy) בחולים עם גרורות לפריטונאום לווה בשיעורי תמותה נמוכים יותר לאחר 30 ימים, עם שיעור זיהומים דומה או נמוך יותר, בהשוואה לניתוחים אונקולוגיים אחרים בסיכון-גבוה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open.

מטרת המחקר הייתה לבחון את הבטיחות היחסית של ניתוח ציטו-רדוקטיבי עם HIPEC. לצורך כך, החוקרים השלימו מחקר רטרוספקטיבי שכלל 34,114 חולים, אשר השלימו ניתוח ציטו-רדוקטיבי עם HIPEC, כריתה של האונה הימנית של הכבד, כריתה של מספר סגמנטים של הכבד, ניתוח Whipple Procedure וניתוח כריתת וושט בין ינואר 2005 ועד סוף דצמבר, 2015, אשר נכללו במאגר NSQIP (National Surgical Quality Improvement Project).

הנתונים ממאגר NSQIP שימשו להשוואת תחלואה ותמותה בתר-ניתוחית ו-30 ימים לאחר הניתוח בין 1,822 חולים בהם הושלם ניתוח ציטו-רדוקטיבי עם HIPEC ובין פרוצדורות אונקולוגיות אחרות בסיכון-גבוה: כריתת אונה ימנית של הכבד (5,109 חולים), כריתה של מספר סגמנטים של הכבד (2,449 חולים), ניתוח Whipple (16,793 חולים) וניתוח כריתת וושט (7,941 חולים).

חולים שהשלימו ניתוח ציטו-רדוקטיבי עם HIPEC נטו להיות צעירים יותר (גיל חציוני של 57 שנים). בהשוואה לניתוח ציטו-רדוקטיבי עם HIPEC, שיעור הסיבוכים היה גבוה יותר בקטגוריות הבאות: (1) זיהום שטחי של החתך לאחר ניתוח Whipple וכריתת וושט (5.4% לעומת 9.7% ו-7.1%, בהתאמה); (2) זיהום עמוק של החתך לאחר Whipple (1.7% לעומת 2.7%); (3) זיהום חלל איבר לאחר כריתה של האונה הימנית של הכבד (7.2% לעומת 9.0%), כריתה של מספר אונות כבד (12.4%) וניתוח Whipple (12.9%); (4) וחזרה לחדר הניתוח לאחר כריתת וושט (6.8% לעומת 14.4%).

חציון משך השהות באשפוז היה קצר יותר בחולים לאחר ניתוח ציטו-רדוקטיבי עם HIPEC (8 ימים), בהשוואה לאלו לאחר ניתוח Whipple (10 ימים) וכריתת וושט (10 ימים). שיעורי התמותה לאחר 30 ימים היו נמוכים יותר בחולים לאחר ניתוח ציטו-רדוקטיבי עם HIPEC (1.1%), בהשוואה לניתוח Whipple (2.5%), כריתת אונה ימנית של הכבד (2.9%), כריתת וושט (3.0%), וכריתה של מספר סגמנטים של הכבד (3.9%).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאים אלו מעידים על הבטיחות היחסית של ניתוח ציטו-רדוקטיבי עם HIPEC, משלב שהיה בטוח יותר מפרוצדורות אונקולגיות רבות אחרות בסיכון-גבוה. הם מדגישים כי ישנה חשיבות רבה לבחירה נכונה של החולים המתאימים לפרוצדורות, בכדי להבטיח השגת התוצאות הטובות ביותר.

JAMA Network Open 2019

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה