כירורגיה של היד

דיווח מקרה: הישנות דלקת בעצב הראיה כביטוי היחיד של התלקחות זיהום כרוני בנגיף HBV (מתוך J Med Case Reports)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Medical Case Reports מתארים כותבים מקרה של גבר בן 46 שנים, עם היסטוריה של זיהום כרוני ולא-מטופל בנגיף HBV (Hepatitis B Virus), אשר התייצג עם הישנות דלקת בעצב הראיה (Optic Neuritis) כביטוי היחיד של התלקחות הזיהום הכרוני.

ברקע למקרה מסבירים הכותבים כי תגובות אוטואימוניות נקשרו עם זיהום בנגיף HBV. מבין אלו, דלקת בעצב הראיה הינה התייצגות נדירה, עם מקרים בודדים מדווחים בספרות הרפואית. המנגנון הפתופיזיולוגי המוביל לתופעה זו כולל רמות גבוהות של קומפלקסי חיסון, משקעי רקמה והפעלה של מערכת המשלים.

במקרה המתואר מדובר, כאמור, בגבר בן 46 שנים, ממוצא אפריקאי-אמריקאי, עם היסטוריה של זיהום כרוני ולא-מטופל בנגיף HBV, אשר אובחן חמש שנים מוקדם יותר. המטופל פנה למרפאה פעמיים בתלונה עיקרית של טשטוש ראיה ואובחן עם דלקת בעצב הראיה על-רקע זיהום אקוטי-על-כרוני בנגיף HBV, כאשר הישנות ליקוי הראיה הייתה התסמין המייצג העיקרי. מאחר ודלקת הכבד היוותה התווית-נגד יחסית לטיפול בסטרואידים, המטופל טופל רק בתרופות כנגד הזיהום הנגיפי. טיפול אנטי-ויראלי הביא להפוגה מלאה בתסמינים ולשיפור בתפקודי הכבד של החולה.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים בכדי לבסס אם טיפול כנגד הזיהום הנגיפי עשוי לשמש כטיפול היחיד במקרים של דלקת בעצב הראיה על-רקע קומפלקסי חיסון, במקרים של הישנות זיהום פעיל בנגיף HBV.

J Med Case Reports. 2018;12(316) 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה