כירורגיה של היד

הערכת בטיחות טיפול תוך-ורידי ב-NEPA (מתוך Ann Oncol)

במאמר שפורסם בכתב העת Annals of Oncology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול תוך-ורידי ב-NEPA, משלב הכולל Netupitant (300 מ”ג) ו-Palonosteron (0.50 מ”ג), הינו טיפול הנסבל היטב עם פרופיל בטיחות דומה ל-NEPA פומי בחולים עם מגוון ממאירויות סולידיות תחת טיפול כימותרפי בעל פוטנציאל בחילות/הקאות משמעותי.

המחקר האקראי, כפל-סמיות, בשלב III, התמקד בחולים שלא קיבלו טיפול כימותרפי קודם, עם ממאירויות סולידיות. החוקרים בחנו את הבטיחות של מנה יחידה של NEPA במתן תוך-ורידי לאורך 30 דקות לפני טיפול כימותרפי. החולים קיבלו NEPA במתן תוך-ורידי או במתן פומי, כאשר בשני המקרים הטיפול ניתן בשילוב עם DEXX פומי בארבעת הימים הראשונים. בטיחות הטיפול נבחנה על-פי הופעת אירועים חריגים משנית לטיפול ובדיקת אק”ג.

מדגם המחקר כלל 404 חולים, אשר השלימו 1,312 מחזורי טיפול. שיעורי היארעות וסוג אירועים חריגים על-רקע הטיפול היו דומים בשתי קבוצות הטיפול, כאשר מרבית האירועים החריגים היו בדרגה קלה/מתונה. החוקרים לא זיהו היארעות מוגברת של אירועים חריגים במחזורים העוקבים בשתי הקבוצות.

שיעורי היארעות אירועים חריגים על-רקע הטיפול התרופתי היו דומים ויחסית נמוכים בשתי הקבוצות (12.8% עם טיפול תוך-ורידי לעומת 11.4% עם טיפול פומי במהלך כל תקופת המחקר), כאשר עצירות הייתה תופעת הלוואי הנפוצה ביותר (6.4% עם טיפול תוך-ורידי לעומת 6.0% עם טיפול פומי).

בשתי הקבוצות לא תועדו אירועים חריגים חמורים על-רקע הטיפול.לא תועדו תגובות באתר העירוי או תגובות אנאפילקטיות משנית לטיפול התוך-ורידי. לא תועדו שינויים בעלי חשיבות קלינית במקטע QTc ולא תועדו סוגיות בטיחות לבבית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי טיפול תוך-ורידי ב-NEPA נסבל היטב ונמצא בעל פרופיל בטיחות דומה לטיפול פומי ב-NEPA בחולים תחת טיפול כימותרפי בעל פוטנציאל גבוה לעורר בחילות והקאות.

Ann Oncol. 2018;29(7):1535-1540

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה