כירורגיה של היד

בשורה ללקויי השמיעה: שתל BONEBRIDGE מביתMED-EL הגיע לישראל

המערכת הראשונה בעולם של שתל אקטיבי מעוגן עצם, Bonebridge מתוצרת חברת  MED-EL , הגיע רשמית לישראל.

הטכנולוגיה עטורת הפרסים שפותחה על ידי צוות MED-EL מאפשרת לסובלים מליקוי שמיעה הולכתי (ליקוי שמיעה שמקורו באוזן החיצונית או התיכונה) או חירשות בצד אחד, לחזור ולשמוע באמצעות העברת קול דרך עצמות הגולגולת.

כמו כל שתלי השמיעה של MED-EL , ל- Bonebridge שני רכיבים: השתל עצמו ומעבד שמיעה דיגיטלי המוצמד לראש מתחת לשיער מבלי שיבחינו בו. מעבד השמיעה ממיר את האותות שהוא מקבל מהשתל לתנודות מכאניות. תנודות אלו מועברות לעצמות הגולגולת ומשם ישירות לאוזן הפנימית.

לדברי פרופ’ ג’ורג’ שפרינצל, ראש מחלקת אף אוזן גרון באוניברסיטה על שם קרל לנדשטיינר בווינה, “בזכות הטכנולוגיה התת-עורית שמותירה את העור ללא פגע, ה-Bonebridge היא המערכת הראשונה בעולם של שתל מעוגן עצם הממוקם כולו מתחת לפני השטח של העור. תפקידו של העור כמגן נשמר לחלוטין. תכונה זו מבדילה, בין היתר, את ה- Bonebridge משאר השתלים הנעזרים בהולכת עצם. היות והשתל ממוקם מתחת לעור, לא ניתן לראותו או להבחין בו. מפני שמעבד השמיעה שלו כה קטן, גם הוא כמעט ולא ניתן להבחנה, אפילו בקרב ילדים, ותעלת האוזן נותרת פנויה לחלוטין”. מעבר לפן האסתטי מערכת ה-Bonebridge מאפשרת הנאה ממוזיקה והבנת דיבור מיטבית על רקע רעש. זוהי המערכת הראשונה בעולם המספקת שמיעה בטווח תדרים רחב ביותר המגיע עד ל- 8,000Hz . משקלו הנמוך ביותר של מעבד השמיעה (8 גרם בלבד כולל סוללה) מעצים את חווית השימוש ומבטיח נוחות שמיעתית. 

MED-EL זכתה בפרס אוסטריה לחדשנות על פיתוח ה- Bonebridgeהמתאים לאנשים שבשל נסיבות רפואיות, אינם יכולים לשמוע באופן טבעי דרך האוזן. היות ועצמות הגולגולת מעבירות את הקולות החיצוניים ישירות לאוזן הפנימית, ה-Bonebridge יכול להתגבר על בעיות הקיימות באוזן התיכונה או החיצונית. השימוש ב- Bonebridgeמיועד בעיקר לסובלים מליקוי שמיעה הולכתי ומעורב כמו גם מחירשות בצד אחד. אנשים עם שתל השמיעה של MED-EL יוכלו להמשיך ליהנות מהחדשנות הטכנולוגית של החברה גם בעתיד, היות וניתן יהיה לשדרג את מעבד הקול החיצוני בגרסאות העתידיות שלו.

אודות MED-EL

חברת המכשור הרפואי האוסטרית MED-EL היא ספק מוביל לשתלי שמיעה עם 29 חברות בנות ברחבי העולם ונחשבת לאחד החלוצים העולמיים בתעשיית שתלי השמיעה. שני המדענים האוסטרים אינגבורג וארווין הוכמאייר היו הראשונים לפתח שתל שבלול מיקרו-אלקטרוני ורב-ערוצי זעיר בשנת 1977. שתל השבלול היה ועודנו התחליף הראשון לחוש אדם, חוש השמיעה. בשנת 1990 הניחו בני הזוג את היסודות לצמיחה המוצלחת של החברה כאשר שכרו את עובדיהם הראשונים. עד היום, צמחה החברה ליותר מ-1500 עובדים ברחבי העולם. בישראל, מיוצגת החברה ע”י מדטכניקה אורתופון בע”מ – רשת מכוני השמיעה הגדולה בארץ, לה שותפה קבוצת Amplifon העולמית המונה למעלה מ-5,000 מכוני שמיעה ברחבי העולם. 

כיום MED-EL מציעה את המבחר הרחב ביותר בעולם לפתרונות שמיעה להשתלה שנועדו לטפל במגוון דרגות של אובדן שמיעה: שתלי שבלול, שתלים לאוזן תיכונה, שתל שמיעה EAS (גרייה חשמלית-אקוסטית סימולטנית) ושתלים המגרים את האזורים השמיעתיים בגזע המוח כמו גם המערכת הראשונה בעולם של שתל אקטיבי בהולכת עצם. ביותר מ-100 מדינות בעולם נהנים אנשים ממתנת השמיעה בעזרת מוצרי MED-EL .

בארץ הושתלו לא מכבר מספר מטופלים, בגילאים שונים, במערכת השתל מעוגן העצם Bonebridge

המטופלים מדווחים על שיפור ניכר בשמיעה ובאיכות חייהם.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה