כירורגיה של היד

האגודה לסוכרת נעורים (סוג 1) בישראל קידמה מהלך לסימון ערכי גרם הפחמימה על מנות המזון של חברת התעופה אל על המיועדות לסוכרתיים

 בעקבות יוזמה של האגודה לסוכרת נעורים (סוג 1), חברת אל על , תציין את ערכי גרם הפחמימה על מנות המזון המוגשות לסוכרתיים בטיסה, ותשדר סרטון להעלאת המודעות למחלה במהלך הטיסה

בעקבות יוזמה של האגודה לסוכרת נעורים (סוג 1) בישראל, נאותה חברת אל על, , לסמן את ערכי גרם הפחמימה על מנותיה המחולקות לסוכרתיים  בטיסות הממריאות מתל אביב. מהלך זה נועד להקל על ציבור הסוכרתיים (סוג 1 וסוג 2) המונה היום כחצי מיליון חולים בישראל. סוכרתיים רבים תלויים באינסולין ובעזרת המידע אשר יופיע על מנות המזון ידעו מהי כמות האינסולין שעליהם להזריק לאחר הארוחה. כמו כן, במסגרת חודש המודעות פורסמה כתבה אודות סוכרת נעורים (סוג 1) במגזין ‘אטמוספירה’ מבית אל על וכן, ישודר לאורך החודש סרטון להעלאת המודעות למחלה.

בישראל, חיים היום כ-50,000 חולים בסוכרת מסוג 1, מתוכם כ-5,000 ילדים. סוכרתי מסוג 1 בודק את רמות הסוכר בגופו כ-12 פעמים ביום באמצעות דקירה, ומזריק בין 3-6 פעמים ביום אינסולין לגופו. לסימון ערכי גרם פחמימה חשיבות עליונה לסוכרתיים התלויים באינסולין, מאחר וסוכרת מסוג 1 מתאפיינת במרדף אחר איזון הסוכר בגוף. האיזון מונע מהסוכרתיים להיכנס למצבי היפרגליקמיה (רמת סוכר גבוהה בדם) והיפוגליקמיה (רמת סוכר נמוכה בדם) אשר עלולים לסכן את חייו של הסוכרתי, ולהחמיר את מצבו עד לכדי עיוורון, כשל כלייתי ואף לגרום לשבץ מוחי.

מדי יעקבזון, מנכ”לית האגודה לסוכרת נעורים (סוג 1) בישראל מברכת את חברת אל על על שאימצה את יוזמת האגודה: “חשיבות ציון ערכי גרם הפחמימה על מנות המזון בטיסות היא גדולה לאין ערוך. נתונים חדשים על מחלת הסוכרת (סוג 1 וסוג 2) מעידים עליה כמגיפה של המאה ה-21, ולכן על חברות התעופה הישראליות הנוספות להצטרף לאל על החלוצה ולאמץ גם הן את המהלך לשיפור איכות הטיסה עבור הציבור הסוכרתי בארץ ובעולם. שיתוף הפעולה של האגודה עם אל על הוא חלק ממהלכי חודש המודעות לסוכרת, במסגרתו יצאה האגודה לשני קמפיינים ברדיו וברשתות החברתיות במטרה להעלות את המודעות למחלה, לתסמיניה, לחשיבות איזון הסוכר בגוף הסוכרתי ולמניעת סיבוכי המחלה העתידיים. האגודה תמשיך בכל ימות השנה לפעול למען ציבור הסוכרתיים בישראל בכל אספקט שיקל על חייהם, באוויר וביבשה”.

יהודית גריסרו, סמנכ”לית שירות ולקוחות באל על: “אל על רואה ערך עליון במתן שירות לאוכלוסיות עם צרכים שונים ובכללם אנשים עם דיאטות מיוחדות. אנו שמחים על ההזדמנות שיצרנו כדי להקל ולו במעט על הציבור הסוכרתי גם בדרכו אל החופשה”.

האגודה לסוכרת נעורים הינה גוף (מלכ”ר) שנוסד ב-1983 על ידי הורים לילדים החולים בסוכרת נעורים (סוג 1). האגודה הינה שלוחה של הקרן העולמית JDRF , העוסקת בקידום המחקר בנושא סוכרת סוג 1. האגודה מובילה את חוד חנית המחקר בארץ ובשנים האחרונות השקיעה למעלה מ-90 מיליון שקלים במחקר, מתוך נחישות למצוא מרפא למחלת הסוכרת ולקדם את שיפור איכות החיים של החולים במחלה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה