כירורגיה של היד

עתיד הרפואה הדיגיטאלית העולמית ייקבע בחיפה: זוכי המכרז הממשלתי של המדען הראשי להקמת חממה טכנולוגית בתחום הרפואה באזור חיפה.

פיטנגו, קרן הון הסיכון הגדולה בישראל, יחד עם ענקיות הטכנולוגיה מדטרוניק (מכשור רפואי) ויבמ (מפתחת  ,(Watson Healthרמב”ם, המרכז הרפואי הגדול והמוביל בצפון, וקרן אימפקט פירסט, המתמקדת בהשקעות טכנולוגיות-חברתיות, זכו כקבוצה במכרז הממשלתי של המדען הראשי להקמת חממה טכנולוגית בתחום הרפואה הדיגיטלית באזור חיפה.

החממה שתוקם  תמקד את השקעותיה בתחומי ה- Big Data ו- Predictive Analytics , טלרפואה, מחשוב ענן, חיישני ניטור לבישים ומושתלים, דיאגנוסטיקה מתקדמת, רפואה מותאמת אישית, מערכותIT  לבתי חולים, ואפליקציות וטכנולוגיות לשיפור וייעול תהליכים רפואיים.

המכרז התנהל במסגרת הליך תחרותי לבחירת זכיין שיקבל על עצמו את ניהול החממה למשך 8 שנים. הקבוצה בחרה לגשת למכרז באזור חיפה על מנת לתת מענה לפעילות יזמית ההולכת וגדלה בהיקפה באזור הצפון, בתחומי הטכנולוגיה בכלל ובתחום מדעי החיים בפרט. 

תחום הרפואה הדיגיטלית נמצא בחוד החנית של השקעות הון סיכון בכל רחבי הגלובוס. על פי הערכות  שמרניות*, צפוי שוק הרפואה הדיגיטלית לחצות את רף ה-50 מיליארד דולר עד שנת 2020 ולחולל מהפכה כלכלית ואיכותית במפת הרפואה העולמית.

הרפואה הדיגיטלית משלבת מספר תחומים טכנולוגיים, מעולמות החומרה והתוכנה, שבכולם ישראל נתפסת כמובילה מבחינת ריכוז ההון האנושי והידע הדרוש לניהול פרויקטים מולטי-דיסציפלינריים מורכבים.  לפיכך, קבוצת המכרז מאמינה שישראל, אשר באופן מסורתי מצטיינת בחדשנות רב-תחומית, צפויה להיות  מובילה עולמית גם בתחום הרפואה הדיגיטלית.  

דן שוורצמן, מנכ”ל החממה: “הרפואה הדיגיטלית מבשרת על מהפכה באופן שבו אנשים צורכים שירותי רפואה. שינוי זה טומן בחובו אתגרים עסקיים וטכנולוגיים רבים, הדורשים אינטגרציה מורכבת של דיסציפלינות שונות.. כל אחד מהשותפים בחממה מוביל בתחומו ויחד הם יוצרים מארג עוצמתי שיאפשר לחברות החממה נגישות לידע, ניסיון, טכנולוגיה וקשרים רבי ערך ויצמיח מיזמים חדשניים ברמה הגלובלית.

פרופ רפי ביאר, מנהל המרכז הרפואי רמב”ם: הזכייה של חממת O2 בחיפה היא הישג אדיר. חממה זו תהפוך את חיפה לעיר ההזנק הרפואי ותחבר בין רפואה דיגיטלית לבין מכשור רפואי בסביבה עתירת תשתית ותקשורת אלחוטית שבה לסמארטפון שלנו יהיה תפקיד עיקרי בעיצוב רפואת  העתיד”. 

ראש העיר חיפה יונה יהב: “חיפה נבחרה למרכז בינלאומי למחקר ופיתוח טכנולוגי ורפואי של מדינת ישראל. החוקרים והמפתחים הטובים בעולם צומחים במרכזי המחקר והאקדמיה החיפאיים ורק טבעי הוא שהחממה לפיתוח רפואי תקום ותפעל בפארק מדעי החיים חיפה. פארק המדע ימצב את חיפה בחזית הטכנולוגית של תעשיית הביו-טק והפעילות בו תעשה בשיתוף פעולה עם מוסדות האקדמיה, המחקר ובתי החולים בעיר”.

פארק מדעי החיים חיפה החדש נמצא בשלבי בנייה מתקדמים. עד סוף השנה יושלמו עבודות הקמת הבניין הראשון בשטח כולל של 17,000 מ”ר, בעלות של כ-100 מיליון שקל. מדובר בפארק הייעודי הראשון הנבנה בארץ כחלק מאסטרטגיה אותה מובילה עיריית חיפה בשיתוף עם חברת מבני תעשייה, להמשך פיתוח תעשיות עתירות ידע בכניסה הדרומית לעיר. הפארק נבנה על שטח של 31 דונם והתכניות כוללות חמישה בניינים בהיקף כולל של 85 אלף מ”ר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה