כירורגיה של היד

חולים מגלים את נתוניהם באינטרנט אבל לא תמיד לרופא/מאת ד”ר דינה ראלט/כמוני

http://www.camoni.co.il

סקר: שליש מהחולים הכרוניים שחושפים מידע על עצמם ברשתות בריאות חברתיות, מסתירים מידע מהרופא

מדוע חולים שמוכנים לספר על מחלתם בפתיחות ברשתות בריאות חברתיות מסתירים מידע מהרופא שלהם? PatientsLikeMe , רשת חברתית לחולים כרונים בשפה האנגלית, ערכה סקר בין גולשיה ומצאה כי אותם גולשים שמשתפים מידע ברשת החברתית, אינם פתוחים באותה מידה עם הרופא והמעסיק שלהם 

מתוך 4,364 הגולשים שהשיבו על השאלון, 29% לא סיפקו את כל המידע הרפואי לרופא שלהם, כמחציתם (47%) בחרו לא לשתף מידע רפואי מסוים עם המעסיק שלהם וכ- 14% דיווחו שהסתירו מידע מחברות הביטוח.

אוכלוסיית הגולשים ברשת החברתית מאופיינים בפתיחות רבה, כשהם חולקים ברשת פרטים על הכל- החל מטיפולים ועד חיי המין שלהם. למרות זאת, הם בחרו להסתיר מידע מרופאים ומעסיקים. כשנשאלו מדוע הם בחרו לא לשתף מידע עם הרופא שלהם, נראה כי הסיבות הן בעיקר רגשיות. כמעט מחצית (44%) מאלה שהסתירו מידע מהרופא, אמרו שלא סיפרו את המידע לרופא בגלל שהם לא רצו לקבל הרצאה ושהרופא יגרום להם להרגיש רע עם עצמם. 36% חששו ממבוכה.

ומה הם מסתירים מהרופא? 41% דיווחו על כך שלא סיפרו לרופא על תסמינים, 39% הסתירו מידע על הרגלי חיים כמו עישון, תזונה, התעמלות או שתיית אלכוהול, ו- 29% הסתירו מהרופא כי לא נטלו תרופות.

רוב אלה שמסתירים מידע מהמעסיק שלהם עושים זאת מטעמים מעשיים יותר. 66% מהם הסבירו שהסיבה היא שזה לא עניינו של המעסיק, כמחצית פחדו לאבד את העבודה (49%) ו-35% חששו שימנע מהם קידום.

39% מאלה שמנעו מידע מחברות הביטוח חששו מאיבוד הכיסוי הביטוחי ו- 25% חששו מהעלאה בפרמיות. 

לכתבה המלאה באתר PatientsLikeMe

http://camoni.xnet.co.il/index.php?idr=400&p=4720&pt=2

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה