המטולוגיה

ה-EMA תומך במתן Apixaban לטיפול בפרפור פרוזדורים למניעת אירועים מוחיים (מתוך הודעת CHMP)

בעקבות סקירה חיובית של ועידת CHMP (Committee for Medicinal Products for Human Use) מטעם ה-EMA (European Medicines Agency) את הטיפול ב-Apixaban, התכשיר עשוי להיות זמין בקרב ברחבי אירופה להפחתת הסיכון לאירועים מוחיים או תסחיפים סיסטמיים על-רקע פרפור פרוזדורים, שאינו על-רקע מחלת מסתמים.

ההחלטה מבוססת על תוצאות מחקר ARISTOTLE ו-AVERROES שכללו כ-24,000 חולים. במחקר ARISTOTLE מצאו החוקרים כי Apixaban היה יעיל יותר מקומדין במניעת אירועים מוחיים או תסחיפים סיסטמיים בחולים עם פרפור פרוזדורים, ללא תלות בתפקוד הכלייתי. במחקר AVERROES מצאו החוקרים כי Apixaban היה טוב יותר מאספירין בהפחתת הסיכון לאירועים מוחיים ותסחיפים סיסטמיים, ללא הגדלת הסיכון לדימום תוך-גולגולתי או דימום מג’ורי בחולים עם פרפור פרוזדורים שאינם מתאימים לטיפול בקומדין.

כעת המלצת ה-CHMP תבחן ע”י המועצה האירופאית שתחליט אם התרופה תהיה זמינה ב-27 מדינות האיחוד האירופי ובאיסלנד ונורבגיה. האיחוד האירופי התיר את השימוש בתרופה בשנת 2011 למניעת תרומבואמבוליזם ורידי בחולים לאחר ניתוח החלפת מפרק ירך או ברך.

לפי התייחסות ה-American Heart Association / American Stroke Association לנושא טיפול פומי בתכשירים אנטי-תרומבוטיים למניעת אירועים מוחיים בחולים עם פרפור פרוזדורים, שאינו על-רקע מחלה מסתמית, Apixaban נכלל ברשימת התרופות המומלצות למניעת אירוע מוחי חוזר או ראשון. עם זאת, ה-FDA ביקש מידע נוסף מחברת התרופות.

מתוך הודעת CHMP

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה