המטולוגיה

מהו המינון האופטימאלי להעמסה חוזרת של Prasugrel לפני צנתור כלילי? (J Am Coll Cardiol)

בחולים תחת טיפול אחזקה ב-Prasugrel (אפיאנט) לפני PCI (Percutaneous Coronary Intervention), מנה של 60 מ”ג לפני הפרוצדורה תביא לעיכוב מהיר ומשמעותי יותר של פעילות הטסיות, בהשוואה למינונים נמוכים יותר, כך עולה מתוצאות מחקר פרמקודינאמי שפורסמו בכתב העת Journal of the American College of Cardiology.

החוקרים ערכו את המחקר הנוכחי לאור העלייה בשימוש ב- Prasugrel, בעיקר בחולים עם תסמונת כלילית חדה בסיכון גבוה, המיועדים לצנתור כלילי. חלק גדול מהחולים עדיין נדרשים לפרוצדורות רה-וסקולריזציה בהמשך ולכן חלה עליה במספר החולים הנדרשים ל-PCI תחת טיפול כרוני ב- Prasugrel ועלתה השאלה בנוגע למינון האופטימאלי של הטיפול לפני הפרוצדורה.

המתנדבים למחקר למעשה לא עברו PCI מדובר היה ב-64 חולים שנטלו טיפול באספירין (81 מ”ג ליום) ומנת אחזקה של Prasugrel (10 מ”ג ליום למשך לפחות 14 ימים). החוקרים חילקו באקראי את המשתתפים ל- Prasugrel במינונים של 10, 30 או 50 מ”ג ולאחר מכן נטלו דגימות דם להערכה פרמדוקינאמית  בתחילת המחקר ושעה וארבע שעות לאחר מתן הטיפול.

בבוקר הבוקר הראשון שלהם, החולים לא נטלו את הטיפול ב- Prasugrel ולכן מנת האחזקה האחרונה שלהם הייתה 18-24 שעות לפני דגימת הדם.

לא תוארו הבדלים ב-PRI (Platelet Reactivity Index) בתחילת המחקר.

מהנתונים עלה כי טיפול במינון 60 מ”ג הפחית משמעותית את מדדי PRI לאחר שעה אחת (p=0.004) ולאחר ארבע שעות (היעד העיקרי, p<0.001). מינון של 30 מ”ג הפחית משמעותית את PRI לאחר שעה וארבע שעות. מינון של 10 מ”ג הביא לירידה לא-מובהקת במדדי PRI לאחר שעה ולאחר ארבע שעות.

מהשוואה בין הקבוצות עלה כי שעה לאחר מתן המינון, מדדי PRI היו נמוכים יותר משמעותית עם טיפול במינון של 60 מ”ג, בעוד שמהשוואת מינון של 30 מ”ג אל מול 10 מ”ג, עלתה ירידה גדולה אך לא-מובהקת במדדי PRI; לא זוהו הבדלים בולטים במדדי PRI בין טיפול במינון 60 מ”ג או 30 מ”ג לאחר שעה. לאחר ארבע שעות, עם מינון של 60 מ”ג ו-30 מ”ג ערכי PRI עדיין היו נמוכים יותר בהשוואה למינון של 10 מ”ג.

אעפ”י שלמחקר אין יעדי סיום קליניים, מהתוצאות עולה כי מנת העמסה של 60 מ”ג של Prasugrel בחולים לפני PCI, המקבלים טיפול כרוני ב- Prasugrel, הינה אפשרות סבירה. הם מדגישים כי לא תוארו סיבוכי דמם או תופעות לוואי עד שבעה ימים לאחר השלמת המחקר. עם זאת, הם מזהירים, מדובר במחקר פרמקודינאמי שלא נערך בחולים העוברים PCI ואינו בעל עוצמה מספקת להערכת הבטיחות או היעילות.

J Am Coll Cardiol 2012;59:1681-1687

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה