המטולוגיה

Resveratrol משפר את זרימת הדם המוחית (מתוך American Journal of Clinical Nutrition)

ממחקר קטן מבריטניה, שתוצאותיו פורסמו ב-American Journal of Clinical Nutrition עולה כי Resveratrol משפר את זרימת הדם המוחית בקורטקס הפרה-פרונטלי במתנדבים בריאים.

בעוד שהחוקרים לא מצאו הבדלים במשימות הקוגניטיביות או בדירוג העייפות המנטאלית בקרב המשתתפים במחקר, התוצאות מאשרות כי מינונים בודדים של Resveratrol עשויים להשפיע על התפקוד המוחי.

מדגם המחקר כלל 22 מבוגרים בריאים. המשתתפים נבדקו בשלושה ביקורים נפרדים, במרווח של שבעה ימים לפחות. עד לתום 3 המפגשים, כל משתתף טופל במנה בודדת במינון 250 מ”ג של Trans- Resveratrol, מנה של 500 מ”ג ופלסבו, בסדר אקראי.

לאחר 45 דקות שהוקצו לספיגה, המשתתפים המשיכו וביצעו משימות קוגניטיביות שהוכחו בעבר בבדיקות הדמיה מוחיות כמשימות המעוררות את פעילות הקורטקס הפרה-פרונטאלי.

ל- Resveratrol לא הייתה השפעה על התפקוד הקוגניטיבי, אך זוהתה עלייה תלוית-מינון בזרימת הדם המוחית במהלך ביצוע המשימות (כפי שהתבטא בריכוזי המוגלובין).

בנוסף, לאחר שני מינוני Resveratrol, חלה עליה ב-Deoxyhemoglobin, כעדות למיצוי מוגבר של חמצן. דפוס ההשפעה היה בולט יותר מריכוז המוגלובין. עם זאת, החוקרים מוסיפים כי דרושים מחקרים בנושא.

Am J Clin Nutr 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה