המטו-אונקו ילדים

חברת הביוטק הישראלית בונוס ביוגרופ זכתה לאישור פטנט ביפן

שי מרצקי בונוס ביו גרופ
אישור הפטנט מעניק לחברה הגנה על בלעדיות השימוש והמסחור בטכנולוגיה ייחודית להשתלת שתל חי של עצם אנושית בשוק היפני הנאמד ב-24 מיליארד דולר בשנה

חברת הביוטכנולוגיה הישראלית בונוס ביוגרופ (TASE: BONS), המתמחה בפיתוח הדור הבא של טיפולים בתחום התחדשות הרקמות, זכתה השבוע באישור פטנט ממשרד הפטנטים ביפן. אישור הפטנט מעניק לחברה הגנה על בלעדיות השימוש והמסחור בטכנולוגיה ייחודית להשתלת שתל חי של עצם אנושית, המשולבת במוצר “בונופיל”.

להערכת החברה, היקף השוק היפני למוצר נאמד בכ-24 מיליארד דולר. החברה הגישה בקשות לאישור פטנט זה גם בארה”ב, אירופה, סין, אוסטרליה וישראל.

בונופיל הוא שתל עצם חי, המיוצר מתאים של המטופל עצמו, ומושתל אל תוך חסר העצם. השתל מאפשר התחדשות ושחזור של העצם, ללא צורך בקצירת עצם מגופו של המטופל, תוך צמצום זמן ההחלמה וחזרה מהירה לתפקוד נורמלי.

ד”ר שי מרצקי, מנכ”ל חברת בונוס ביוגרופ (בתמונת הכותרת) מסר: “יפן מהווה שוק חשוב עבור מוצרי רפואה תאית והנדסת רקמות. הפטנט המאושר ביפן, כמו הפטנטים שלנו ברוסיה ובהודו, שאושרו לפניו, מרחיב את ההגנה על בלעדיות המסחור והשימוש בשתל חי של עצם אנושית. זוהי אבן דרך חשובה בהגשמת שאיפתה של החברה להציע לראשונה בעולם פתרון בטוח, יעיל ומהיר להשלמת חסר עצם, באמצעות מתן בודד של שתל חי ומתפתח של עצם אנושית.”

מלבד גודלו המשמעותי של השוק היפני לבונופיל, יפן ידועה כמדינה המקדמת שימוש במוצרים המבוססים על רפואה תאית והנדסת רקמות. המדינה אימצה רגולציה חדשנית, שנועדה לאפשר אישור ושיווק מהיר של מוצרי תרפיה מתקדמים.

הפטנט המאושר ביפן, המספק הגנה על בלעדיות השימוש והמסחור בטכנולוגיה עד שנת 2037, מהווה חסם בפני מתחרים פוטנציאליים בשוק היפני הגדול והמתקדם. זאת, בנוסף להגנה בפני תחרות שמקנה לחברה זכויותיה בפטנטים אחרים ובבקשות פטנט אחרות. הגנה זו, חלה על כל שוק שיקום העצם, בכל האינדיקציות הרפואיות הדורשות השלמת חסר עצם, ובכלל זה, כירורגיית פה ולסת, כירורגיה אורתופדית, כירורגיה פלסטית וכל אינדיקציה אחרת.

אודות בונוס ביוגרופ

בונוס ביוגרופ בע”מ (TASE: BONS), הינה חברת ביוטכנולוגיה, בשלב ניסויים קליניים, העוסקת בפיתוח “הדור הבא” של טיפולים בתחום התחדשות רקמות ומוצרים ביוטכנולוגיים, המבוססים על הנדסת רקמות (Tissue Engineering) ורפואה תאית (Cell Therapy).

לחברה שני מוצרים בפיתוח קליני: בונופיל – שתל חי של עצם אנושית, לשם השלמה, התחדשות ובניה של רקמת עצם, ומזנקיור – תרופה תאית לטיפול בדלקות ובנזק לרקמות, לרבות דלקת ריאות ומצוקה נשימתית, וכן מגוון טכנולוגיות ומוצרים בפיתוח פרה-קליני.

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה