המטו-אונקו ילדים

תוצאות מבטיחות לטיפול וירטואלי בדיכאון (Appl Nurs Res)

הדמיה וירטואלית תלת-ממדית של מטפל רפואי עשויה לסייע בהקלה על תסמיני דיכאון במבוגרים צעירים, כך עולה מתוצאות מחקר פיילוט חדש, שפורסמו במהדורת פברואר של כתב העת Applies Nursing Research.

מהתוצאות עולה כי השימוש במטפל וירטואלי במבוגרים בגילאי 18-25 שנים, הסובלים מדיכאון, הינה גישה אפשרית המביאה להפחתת תסמיני דיכאון עם הזמן. הגישה מוכרת בשם eSMART-MH (Electronic Self-Management Resource Training for Mental Health), שהדגימה תועלת ראשונית ותוצאות מבטיחות בטיפול בדיכאון בצעירים.

במסגרת המחקר המבוקר-אקראי הנוכחי ביקשו החוקרים לקבוע את היעילות של מערכת eSMART-MH בהפחתת תסמיני דיכאון ב-28 מבוגרים צעירים עם תסמיני דיכאון. המשתתפים חולקו באקראי לקבוצת התערבות (מערכת eSMART-MH) או קבוצת ביקורת (מידע רפואי שהוצג על מסך אלקטרוני).

המשתתפים בקבוצת ההתערבות השתמשו במערכת כאימון לשיחה אודות דיכאון, להצגת שאלות למטפלים וירטואליים, ללמידת כישורים חדשים לטיפול עצמי שיסייעו בטיפול בתסמיני דיכאון ולקבלת משוב התנהגותי מותאם.

המשתתפים בקבוצת ההתערבות עברו הדרכה מבוססת-מסך בתחילת המחקר, לאחר ארבעה ושמונה שבועות. תסמיני דיכאון נבחנו באמצעות מדד HAD-S (Hospital Anxiety and Depression Scale) לאחר 4, 8 ו-12 שבועות מעקב.

החוקרים מצאו כי במשתתפים בקבוצת ההתערבות חל שיפור מובהק סטטיסטית בתסמיני הדיכאון במהלך תקופה של שלושה חודשים, בעוד שבאלו בקבוצת הביקורת לא חל שינוי בתסמינים. בתחילת המחקר, מדדי HAD-S בקבוצת ההתערבות היו גבוהים מ-8, בהתאם לאבחנה של דיכאון מג’ורי; מדד זה ירד במהלך שלושה חודשים אל מתחת ל-8.

ממצאי המחקר מבססים כי מדובר בגישה אפשרית כהתערבות לטיפול עצמי בדיכאון באמצעים וירטואליים, עם הפחתת תסמיני דיכאון במהלך הזמן במבוגרים צעירים.

Appl Nurs Res. 2013; 26:45-48

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה