גינקולוגיה

האם שימוש קבוע בקנאביס עלול לפגוע בפוריות בנשים? (מתוך הכנס השנתי מטעם ACOG)

מנתונים חדשים שהוצגו במהלך כנס ה-American College of Obstetrics and Gynecology עולה כי שיעורי הפרעות פוריות גבוהים יותר בקרב נשים אשר דיווחו על שימוש קבוע בקנאביס, בהשוואה לאלו שמעולם לא השתמשו בקנאביס.  עם זאת, שיעורי הפרעות פוריות היו נמוכים יותר באלו שדיווחו על שימוש לא-סדיר בקנאביס, בהשוואה לאלו שעולם לא השתמשו בקנאביס.

המחקר מבוסס על נתונים אודות 3,166 נשים בגילאי 20-49 שנים שלקחו חלק בסקר National Health and Nutrition Examination Survey בין השנים 2013-2018 וסיווגו את הנשים לנשים שדיווחו על שימוש קבוע בקנאביס (לפחות פעם בחודש למשך שנה אחת), שימוש לא-סדיר בקנאביס או נשים שמעולם לא נחשפו לקנאביס ובחנו את שיעורי הפוריות בתוך שנה אחת.

הפרעות פוריות תועדו ב-12.5% מכלל הנשים, 15.4% מאלו שהשתמשו בקנאביס באופן קבוע ו-10.8% מאלו שהשתמשו בקנאביס באופן לא-סדיר. בהשוואה לאלו שמעולם לא השתמשו בקנאביס, הסיכוי להפרעת פוריות עלה ב-47% באלו עם שימוש קבוע (יחס סיכויים מתוקן של 1.47, רווח בר-סמך 95% של 0.88-2.45) וירד ב-17% באלו שהשתמשו בקנאביס באופן לא-סדיר (יחס סיכויים מתוקן של 0.83, רווח בר-סמך 95% של 0.54-1.30), אם כי הקשר לא היה מובהק סטטיסטית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הקשר אינו מובהק סטטיסטית, אך הממצאים מעידים על מגמת עליה בשיעורי הפרעות פוריות עם עליה בתדירות שימוש בקנאביס. הם קוראים להשלים מחקרים נוספים בנושא על-מנת להבין טוב יותר את הקשר בין שימוש בקנאביס ובין הפרעות פוריות וכי לממצאים אלו תתכן השפעה משמעותית על הייעוץ אודות הסיכון להפרעת פוריות.

מתוך הכנס השנתי מטעם ACOG

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה