גינקולוגיה

לידת מת מלווה בסיכון מוגבר לתחלואה אימהית חמורה שנה לאחר לידה (Am J Obstet Gynecol)

בהשוואה ללידת תינוק חי, לידת מת מלווה בסיכון גבוה יותר לסיבוכי הריון ותחלואה אימהית חמורה במהלך הלידה ועד שנה לאחר הלידה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת American Journal of Obstetrics & Gynecology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין מחקרים רבים להערכת שיעורי תחלואה אימהית חמורה בקרב נשים עם היסטוריה של לידת מת, בהשוואה ללידת חי.

החוקרים השלימו מחקר עוקבה רטרוספקטיבי שכלל למעלה מ-8.6 מיליון לידות ואספו נתונים מרשומות מקליפורניה, מישיגן, מיזורי, פנסילבניה ודרום קרוליינה. הם בחנו את הסיכון לתחלואה אימהית חמורה בקרב נשים עם היסטוריה של לידת מת, בהשוואה לנשים עם לידות חי.

בכלל המדגם, שיעור לידות מת עמד על 0.4%. בהשוואה לנשים עם לידות חי, בנשים עם היסטוריה של לידת מת תועדה שכיחות גבוהה יותר סיבוכי הריון, כולל אבחנה קודמת של סוכרת (4.3% לעומת 1.1%), אבחנה קודמת של יתר לחץ דם (6.2% לעומת 2.3%), קדם-רעלת היריון (8.4% לעומת 4.4%), הריון מרובה עוברים (6.2% לעומת 1.6%) ומגורים בצפון קרוליינה (11.6% לעומת 7.4%).

השכיחות של תחלואה אימהית חמורה במהלך אשפוז לאחר לידת מת עמדה על 791 מקרים ל-10,000 לידות, בהשוואה ל-154 מקרים לאחר 10,000 לידות חי. בנוסף, שיעורי הימצאות תחלואה אימהית חמורה ללא צורך בעירוי עמדו על 502 מקרים ל-10,000 לידות בנשים עם לידת מת, בהשוואה ל-68 מקרים ל-10,000 לידות חי.

בקרב נשים עם היסטוריה של לידת מת, הסיכון היחסי לתחלואה אימהית חמורה היה גבוה פי 5.1 והסיכון היחסי לאחר תקנון למדד תחלואה נלווית מיילדותית עמד על 1.6 בעוד שהסיכון היחסי הגולמי לתחלואה אימהית חמורה שאינה כוללת עירוי עמד על 7.4 והסיכון היחסי המתוקן עמד על 2 בהשוואה ללידות חי.

החוקרים זיהו סיכון מוגבר לתחלואה אימהית חמורה בנשים עם לידת מת שלא הייתה מוגבלת רק לאשפוז לצורך לידה, אלא תועדה גם לאורך השנה הראשונה לאחר הלידה (סיכון יחסי מתוקן של 1.3, רווח בר-סמך 95% של 1.1-1.4) ולתחלואה אימהית חמורה ללא-עירוי (סיכון יחסי מתוקן של 1.2, רווח בר-סמך 95% של 1.1-1.3).

ממצאי המחקר מעידים כי לידת מת מלווה בסיכון מוגבר לתחלואה אימהית חמורה, לא רק בזמן הלידה אלא גם במהלך התקופה שלפני הלידה ועד שנה שלאחר הלידה.

Am J Obstet Gynecol, Aug 31, 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה