ה-FDA אישר גלולה חדשה לטיפול בדכאון אחרי לידה

כאב ראש מיגרנה דיכאון

מינהל המזון והתרופות של ארה”ב (FDA) אישר החודש לראשונה גלולה חדשה המיועדת לטיפול בדיכאון חמור לאחר לידה.
התרופה, זורזוביי (zuranolone, Zurzuvae), ניטלת דרך הפה במינון מומלץ של 50 מ”ג, אחת ליום בשעות הערב, למשך שבועיים. עד כה, טיפול כזה היה ניתן באמצעות עירוי במרכזים רפואיים.

דכאון אחר לידה מופיע בדרך כלל בסמוך ללידה, ולפעמים גם בסוף ההריון, ועלול להיות מצב מסכן חיים, בו נשים חשות עצב, אשמה, חוסר אונים, ובמקרים קיצוניים גם מחשבות על פגיעה עצמית או בתינוק/ת.
למצב כזה עלולות להיות השלכות גם בטווח הארוך בגלל הפגיעה שעלולה להווצר בקשר בין האם לילד/ה, ולפגוע בהתפתחותו/ה הרגשית והגופנית, אומרת ד”ר טיפני ר. פרצ’יונה, מנהלת תחום הפסיכיאטריה במרכז המחקר והערכת התרופות של ה-FDA, שדבריה מובאים בהודעה הרשמית של הארגון. לדבריה, הגישה לטיפול הניטל דרך הפה יוכל להשפיע לטובה על נשים רבות המתמודדות עם תחושות ורגשות קיצוניים.

התועלת של התרופה הודגמה בשני מחקרים מבוקרים, אקראיים וכפולי סמיות. המטופלות בקבוצה שקיבלה את הטיפול הפעיל הראו שיפור משמעותי בתסמיני הדכאון בהשוואה לאלו שקיבלו פלצבו, והתועלת של הטיפול נותרה בעינה גם ארבעה שבועות לאחר המינון האחרון.

לתרופה כמה תופעות לוואי שכיחות כמו בחילות, סחרחורות, עייפות, דלקות בדרכי השתן וצינון, ובהודעת ה-FDA נכתב גם כי על התרופה מופיעה אזהרה, כי היא עלולה לפגוע בשיקול הדעת של הנוטלות אותה וביכולת שלהן לנהוג או לבצע פעילויות שסיכון בצידן, ולכן מומלץ להן שלא להפעיל ציוד כבד ב-12 השעות לאחר הנטילה.

להודעת ה-FDA

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה