גינקולוגיה

בנשים עם פרפור פרוזדורים סיכון גבוה יותר להתפתחות דמנציה (Alzheimer’s & Dementia)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Alzheimer’s & Dementia עולה קשר בולט יותר משמעותית בנשים לעומת גברים בין פרפור פרוזדורים ובין הסיכון לליקוי קוגניטיבי קל ודמנציה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קודמים הראו כי פרפור פרוזדורים מלווה בסיכון מוגבר לליקוי קוגניטיבי ודמנציה, ללא תלות בהיסטוריה של אירועים מוחיים. עם זאת, לא ידוע אם קיימים הבדלים בין גברים ונשים בסיכון להתקדמות מחלה קוגניטיבית, כולל ליקוי קוגניטיבי קל ודמנציה, על-רקע פרפור פרוזדורים.

החוקרים התבססו על נתונים ממאגר National Alzheimer’s Coordinating Center עם 43,630 משתתפים ובחנו את ההבדלים בין גברים ונשים עם פרפור פרוזדורים ואת תוצאות מבחנים נוירו-פסיכולוגיים והתקדמות מחלה קוגניטיבית.

מהנתונים עולה כי פרפור פרוזדורים מלווה בסיכון גבוה יותר לדמנציה (יחס סיכויים של 3.00, רווח בר-סמך 95% של 1.22-7.37) או ליקוי קוגניטיבי קל (יחס סיכויים של 3.43, רווח בר-סמך 95% של 1.55-7.55) לעומת גברים.

בנשים עם פרפור פרוזדורים ותפקוד קוגניטיבי תקין בתחילת הדרך תועד סיכון גבוה יותר להתקדמות מחלה (יחס סיכון של 1.26, רווח בר-סמך 95% של 1.06-1.50) מתפקוד תקין לליקוי קוגניטיבי קל ומליקוי קוגניטיבי קל לדמנציה וסקולארית (יחס סיכון של 3.27, רווח בר-סמך 95% של 1.89-5.65) בהשוואה לגברים עם הפרעת הקצב או בהשוואה לגברים או נשים ללא פרפור פרוזדורים.

ממצאים המחקר מעידים כי בנשים עם פרפור פרוזדורים סיכון גבוה יותר לליקוי קוגניטיבי קל ודמנציה ותתכן התקדמות מהירה יותר מתפקוד קוגניטיבי תקין לליקוי קוגניטיבי קל או דמנציה, בהשוואה לנשים ללא פרפור פרוזדורים או גברים עם וללא הפרעת הקצב.

Alzheimer’s & Dementia, June 23, 2023

 

לידיעה במדסקייפ

1 תגובה

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה