שחלות פוליציסטיות נקשרו לתוחלת חיים קצרה יותר (ENDO2023)

מחקר שנערך לאחרונה בפינלנד הראה כי ייתכן ותסמונת השחלות הפוליציסטיות (PCOS) קשורה לתוחלת חיים קצרה של האישה

מחקר שנערך לאחרונה בפינלנד והוצג בכנס ENDO2023 הראה כי ייתכן ותסמונת השחלות הפוליציסטיות (PCOS) קשורה לתוחלת חיים קצרה של האישה. במחקר, שכלל כמעט 10,000 נשים עם PCOS ובקרות תואמות, נשים עם PCOS מתו בממוצע שנה מוקדם יותר מאשר נשים ללא PCOS לאחר התאמה לגיל.

תסמונת השחלות הפוליציסטיות הינה ההפרעה האנדוקרינית השכיחה ביותר בקרב נשים בגיל הפוריות, מהן כ-50%-70% סובלות גם מהשמנת יתר. פרופ’ רי ט. פילטונן, פרופסור לאנדוקרינולוגיה של הרבייה באוניברסיטת אולו, פינלנד, אמר כי הוא חושב ש”אנחנו צריכים להכיר בכך שמדובר בנטל בריאותי ולא רק בבעיית פוריות”. הוא הוסיף כי “החלק הקשה הוא ליווי הנשים במהלך חייהן ותמיכה בהן כדי להשיג את הבריאות הטובה ביותר שהן יכולות לקבל”. בהתאם לכך, ד”ר פונית’ קמפגוודה מאוניברסיטת ברמינגהאם אנגליה, ציינה כי “בבתי הספר לרפואה בבריטניה, במשך 5 שנים, מועבר שיעור לסטודנטים בנושא תסמונת השחלות הפוליציסטיות שאורכו 45 דקות בלבד, דבר שלא באמת מספיק בכדי להקיף נושא חשוב זה”. כמו כן, במהלך 20 השנים האחרונות, המימון למחקרים בנושא הסתכם בפחות מחצי אחוז מהמימון הרפואי הכולל. ד”ר גרג דודל, נשיא ה- Central Park Endocrinology, ניו יורק אמר כי “התסמונת רחבה יותר מפריון, ובבסיסה תנגודת לאינסולין, ולכן חשוב להכיר את התוצאות הקליניות הפוטנציאליות, כולל תמותה”.

המחקר הנוכחי כלל 9,839 נשים עם PCOS ו-70,705 נשים תואמות בגילן ללא PCOS. זמן המעקב הממוצע היה 13.1 שנים, שבמהלכו מתו 177 נשים עם PCOS ו-1,003 ביקורות. גיל המוות הממוצע היה 51.4 שנים עבור קבוצת ה-PCOS לעומת 52.6 שנים עבור קבוצת הביקורת (P < 0.001). סיבות המוות העיקריות בקרב הנשים עם PCOS בהשוואה לקבוצת הביקורת היו סרטן (RR=1.39) ומחלות קרדיווסקולריות (RR=1.68).

לכתבה ב- Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה