גינקולוגיה

שילוב של טיפול מעכב CDK4/6 עם טיפול אנדוקריני מביא להפתחה של מעל 25% בסיכון להשנות מחלה פולשנית במטופלות עם סרטן שד (כנס ASCO)

במסגרת מחקר NATALEE שהוצג ביום שישי האחרון בכנס האסקו (הכנס הגדול ביותר לסרטן) נמצא כי ישנה הפחתה של מעל 25% בסיכון להישנות מחלה פולשנית לעומת הטיפול המקובל כיום טיפול הורמונלי לבד בקרב מטופלות עם סרטן שד HR+/HRT2- (הורמונלי) מוקדם גם בשלב 2 וגם בשלב 3 .

רוב חולות סרטן השד מאובחנות בשלבים המוקדמים של המחלה  (שלבים 2 ו-3), מטרת הטיפול בחולות אלו הוא ריפוי המחלה, אולם קיים סיכון של הישנות המחלה בקרב חולות אלו גם שנים רבות לאחר האבחון וזו עדיין נותרה בעיה משמעותית.

מחקר NATALEE נבדק בקרב 5,000 חולות סרטן שד הורמונלי במנעד רחב של חולות בשלב מוקדם של המחלה שלב 2 ושלב 3 , המחקר נערך במדינות רבות ברחבי העולם.

המחקר הוכיח כי שילוב של טיפול מעכבCDK4/6  בשילוב טיפול אנדוקריני (ET), הפחית במעל ל- 25% את הסיכון להישנות מחלה פולשנית לעומת טיפול הורמונלי לבד, הטיפול הסטנדרטי הקיים היום. מדובר בטיפול הראשון והיחיד שמוכיח יתרון משמעותי בהשוואה לטיפול המקובל באוכלוסייה רחבה של חולות בשלבי מחלה 2 ו-3 של סרטן שד מוקדם  HR+/HRT2- (הורמונלי)

מחקר זה נותן מענה לצורך של אוכלוסיית חולות רחבה כל כך גם בשלב 2 וגם שלב 3 ,בהפחתה של הסיכון להישנות פולשנית של המחלה ומאפשר לחולות רבות יותר להיות נקיות ממחלה תוך שמירה על איכות חייהן מבלי לפגוע בשגרת היומיום.

Adding Ribociclib to Endocrine Therapy May Reduce Recurrence Risk in Patients With Hormone Receptor–Positive, HER2-Negative Early-Stage Breast Cancer

לפרסום ב-ASCO POST 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה