מינון יומי של ניפדיפין כטיפול ביתר לחץ דם בהריון (American College of Obstetricians and Gynecologists)

מחקר חדש שהוצג במפגש הקליני והמדעי השנתי של איגוד ה-ACOG מצביע על כך שמנה יומית של ניפדיפין 60 מ"ג יעילה כמו נטילת מנה של 30 מ"ג פעמיים ביום לטיפול בהפרעות יתר לחץ דם בהריון

מחקר חדש שהוצג במפגש הקליני והמדעי השנתי של איגוד ה-ACOG (American College of Obstetricians and Gynecologists) מצביע על כך שמנה יומית בודדת של ניפדיפין 60 מ”ג יעילה כמו נטילת מנה של 30 מ”ג פעמיים ביום לטיפול בהפרעות יתר לחץ דם בהריון. איזבל בנד, סטודנטית לרפואה בבית הספר לרפואה איקאן במאונט סיני, ניו יורק, שהציגה את ממצאי המחקר, ציינה כי “אין כיום הסכמה לגבי מינון הטיפול באמצעות ניפדיפין באוכלוסיית הנשים בהיריון”. היא הוסיפה כי “מתן מינון חד-יומי יקל על המטופלות וככל הנראה עשוי לשפר את ההיענות לטיפול”.

בנד ועמיתיה ערכו סקירה רטרוספקטיבית של כל המטופלות עם הפרעות יתר לחץ דם בהריון אשר אושפזו במערכת הבריאות במאונט סיני בין ה-1 בינואר 2015 ל-30 באפריל 2021.

מבין 237 מטופלות שעמדו בקריטריונים, 59% קיבלו ניפדיפין במינון של 30 מ”ג פעמיים ביום, ו-41% קיבלו מינון של 60 מ”ג פעם ביום. מבין המטופלות, 67% נזקקו לעלייה במינון התרופה, ו-20.7% נזקקו הן לעלייה במינון והן לתרופה נוספת. החוקרים לא ראו הבדלים מובהקים סטטיסטית בשיעור המטופלות שנזקקו להגדלת מינון או לקבלת תרופה נוספת להורדת לחץ דם (P=0.71) בין הקבוצה שנטלה את המינון פעמיים ביום (33.8%) לבין אלו שקיבלו את המינון פעם ביום (35.7%). כמו כן, גם הזמן שחלף עד שהמטופלות נזקקו להעלאת מינון היה דומה ומובהק סטטיסטית בין הקבוצות (P=0.49). בנוסף, לא נמצא הבדל משמעותי בין שתי הקבוצות מבחינת הצורך בטיפול ביתר לחץ דם במצב חירום (P=0.19) או באשפוז חוזר לצורך איזון לחץ הדם (P > .99).

לכתבה ב- Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה