זיהום מי שפיר מלווה בסיכון מוגבר לקרע של חיץ הנקבים (Obstet & Gynecol)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Obstetrics & Gynecology עולה כי זיהום מי שפיר (כוריואמניוניטיס) הינו גורם סיכון בלתי-תלוי לקרע בדרגה 3 ו-4 של חיץ הנקבים בקרב נשים בארצות הברית.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לקבוע את ההשפעה של זיהום מי שפיר על הסיכון לקרעים בדרגה 3 או 4 של חיץ הנקבים. לצורך כך, החוקרים השלימו מחקר עוקבה רטרוספקטיבי שהתבסס על נתונים ממאגר Centers for Disease Control and Prevention Natality Live Birth לשנים 2016-2020.

במסגרת המחקר השוו החוקרים את שיעורי קרעים בדרגה 3 או 4 של חיץ הנקבים לאחר לידה נרתיקית במועד של עובר יחיד ברחבי ארצות הברית, על-פי אבחנה של זיהום מי שפיר במהלך ההיריון.

מבין 11,677,671 נשים שענו על קריטריוני המחקר, 139,174 (1.2%) נשים אובחנו עם קרעים בדרגה 3 או 4 של חיץ הנקבים. מניתוח הנתונים עלה כי אבחנה של זיהום מי שפיר במהלך ההיריון לוותה בסיכון גבוה כמעט כפליים לקרע בדרגה 3/4 של חיץ הנקבים, עם שיעור של 3.96% בנשים עם זיהום מי שפיר, לעומת 1.15% באלו ללא זיהום מי שפיר בזמן ההיריון (יחס סיכויים מתוקן של 1.85, רווח בר-סמך 95% של 1.80-1.90).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי זיהום מי שפיר הינו גורם סיכון משמעותי לאבחנה של קרעים בדרגה 3 או 4 של חיץ הנקבים. המנגנונים בבסיס הקשר הנ”ל עשויים לכלול לידה לא-יעילה, בצקת מוגברת בפרינאום משנית ללידה ממושכת, או שבריריות מוגברת של הרקמה.  הבנת הקשר הנ”ל עשויה לסייע בייעוץ טוב יותר לנשים ולהפחית את הסיכון לקרעים בחיץ הנקבים בנשים הרות עם זיהום מי שפיר.

Obstet & Gynecol, May 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה