מיגרנה מלווה בסיכון מוגבר להפרעות יתר לחץ דם של היריון (Cephalalgia)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Cephalalgia עולה כי היסטוריה של מיגרנה מלווה בסיכון מוגבר להפרעות יתר לחץ דם של היריון, בפרט בקרב נשים עם היסטוריה של מיגרנה לפני ההיריון אשר תוארה במהלך הטרימסטר הראשון להיריון. עוד עולה מהנתונים כי טיפול בתרופות כנגד מיגרנה מלווה בסיכון מוגבר להפרעות יתר לחץ דם של היריון.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מיגרנה מלווה בסיכון מוגבר להפרעות יתר לחץ דם של היריון על-רקע מאפיינים פתופיזיולוגיים משותפים. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את הקשר בין אבחנה של מיגרנה וטיפול ובין הסיכון להפרעות יתר לחץ דם של היריון.

מחקר העוקבה הפרוספקטיבי התבסס על נתוני מאגר Clinical Practice Research Datalink GOLD, מאגר נתונים גדול של רשומות חולים בבריטניה. החוקרים בחנו את הנתונים אודות לידות חי או לידות מת בין 1993 עד 2020 עם לפחות 24 חודשי היסטוריה רפואית וללא היסטוריה קודמת של מחלות לב וכלי דם. אבחנה של מיגרנה נקבעה על-פי קודי אבחנה או מרשם לטיפול תרופתי לפני 20 שבועות היריון ואבחנה של הפרעות יתר לחץ דם של היריון נקבעה על-פי קודי אבחנה בין 20 שבועות הריון ועד ללידה.

מהנתונים עולה כי היסטוריה של מיגרנה לפני היריון לוותה בעליה של 17% בסיכון להפרעות יתר לחץ דם של היריון (סיכון יחסי של 1.17, רווח בר-סמך 95% של 1.09-1.26). הסיכון הגדול ביותר תואר בקרב נשים עם היסטוריה של מיגרנה לפני ההיריון אשר נמשכה אל תוך הטרימסטר הראשון (סיכון יחסי של 1.84, רווח בר-סמך 95% 1.35-2.50).

טיפול תרופתי כנגד מיגרנה לווה בעליה של 50% בסיכון להפרעות יתר לחץ דם של היריון, בהשוואה לנשים ללא מיגרנה (סיכון יחסי של 1.50, רווח בר-סמך 95% של 1.15-1.97).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי מיגרנה הינה גורם סיכון אפשרי להפרעות יתר לחץ דם של היריון.

Cephalalgia, Apr 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה