עדכון המלצות USPSTF עבור סקירת יתר לחץ דם בהריון (USPSTF)

כח המשימה האמריקאי למניעת מחלות (USPSTF) פרסם דו"ח בו הוא מעדכן את המלצותיו לגבי החשיבות שבבדיקות שנועדו לאיתור הפרעות יתר לחץ דם בהיריון

כח המשימה האמריקאי למניעת מחלות (USPSTF) פרסם דו”ח בו הוא מעדכן את המלצותיו לגבי החשיבות שבבדיקות שנועדו לאיתור הפרעות יתר לחץ דם בהיריון. במהלך הריון, הנשים נדרשות לבצע מדידת לחץ דם בכל ביקור במרפאה בכדי לזהות ולמנוע מצבים המסכנים את האישה ו/או את ההיריון. פרופ’ אזה דייוויס, חברה ב-USPSTF ופרופסור חבר לרפואה ומדע קליני בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת פיטסבורג, אמרה כי “הפרעות יתר לחץ דם בהריון הן חלק מהגורמים המובילים לסיבוכים חמורים ומוות עבור נשים בהריון”.

שיעור הפרעות יתר לחץ דם בהריון בארה”ב, גדל בעשורים האחרונים, וזינק מכ-500 מקרים לכל 10,000 לידות בתחילת שנות ה-90, ליותר מ-1000 מקרים לכל 10,000 לידות באמצע שנות ה-2010. עקב כך, USPSTF הוציא הנחיות עדכניות לאיתור הפרעות מסוג זה בהריון. הפרעות אלו כוללות יתר לחץ דם הריוני, רעלת הריון, יתר לחץ דם כרוני ועוד. ההפרעות עלולות להוביל לסיבוכים עבור המטופלת, כגון שבץ מוחי, היפרדות רשתית, פגיעה או כשל באיברים, פרכוסים ועוד. כמו כן, ישנם סיכונים עבור העובר לרבות בעיות גדילה, משקל לידה נמוך ולידת עובר מת. בנוסף, סיבוכים רבים יכולים להוביל להופעת צירים מוקדמים, לידה מוקדמת ולידה קיסרית. גורמי הסיכון להפרעות אלו כוללים היסטוריה אישית של רעלת הריון, היסטוריה משפחתית של רעלת הריון, סוכרת הריון או יתר לחץ דם כרוני, הריון מרובה עוברים, הריון ראשון, BMI גבוה בתקופה שלפני הריון, גיל 35 ומעלה ועוד.

לפי USPSTF מדידת לחץ דם במהלך ההיריון היא צעד ראשון חשוב והכרחי, אך אינו מספק. מומלץ להגיע לביקורי מעקב אצל אחיות, מיילדות, רופאי ילדים, יועצות הנקה ועוד. ה-USPSTF בחן שיטות סקר נוספות, אך טען כי מדידת לחץ דם בכל ביקור טרום לידתי היא הגישה הטובה ביותר.

לכתבה ב- Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה