טיפול בהיפותירואידיזם תת-קליני בנשים בהריון (Research Square)

מחקר חדש הדגים את ההשפעה החיובית של טיפול בלבותירוקסין עבור נשים בהריון עם היפותירואידיזם תת-קליני מבחינת השכיחות של סוכרת הריון, רעלת הריון ואנמיה כתוצאה מחוסר ברזל

מחקר חדש ממליץ לבצע בדיקה לרמת TSH בקרב נשים הרות עם היפותירואידיזם תת-קליני (TSH בין 4.0 ל-10.0 mIU/L) ולשקול מתן טיפול שיסייע במניעת סוכרת הריון, רעלת הריון ואנמיה כתוצאה מחוסר ברזל. מחקר זה מצא כי השכיחות של סוכרת הריונית ורעלת הריון הייתה גבוהה יותר בקרב נשים הרות עם היפותירואידיזם תת-קליני (TSH > 3.74 mIU/L) לא מטופל וללא נוגדני אנטי תירואיד פראוקסידאז (TPOAb) מאשר בקרב נשים הרות עם בלוטת תריס תקינה (TSH ≤ 3.74 mIU/L) וללא TPOAb. המחקר פורסם ב-Research Square כהוצאה מוקדמת וטרם עבר ביקורת עמיתים.

המחקר כלל 1460 נשים הרות שנבדקו עבור תפקוד בלוטת התריס (TSH, T4) ואוטואימוניות (TPOAb). 71 הנשים שסבלו מהיפותירואידיזם תת-קליני ללא TPOAb חולקו לשתי קבוצות – 53 נשים קיבלו טיפול בלבותירוקסין בעוד ש-18 הנשים האחרות לא קיבלו טיפול זה. 1389 הנשים הנותרות עם בלוטת תריס תקינה וללא TPOAb היו קבוצת הייחוס.

המחקר מצא כי השכיחות של רעלת הריון הייתה גבוהה יותר בקרב נשים עם היפותירואידיזם תת-קליני שלא קיבלו טיפול בהשוואה לנשים בקבוצת הייחוס (16.7% לעומת 5.0%; P = .017), אך השיעור היה דומה בקבוצה שכן קיבלה טיפול בהשוואה לקבוצת ייחוס (7.6% לעומת 5.0%; P = 918). כמו כן, השכיחות של סוכרת הריונית הייתה גבוהה יותר בקרב נשים עם היפותירואידיזם תת-קליני שלא קיבלו טיפול בהשוואה לנשים בקבוצת הייחוס (27.8% לעומת 18.9%; P = .016), אך השיעור היה דומה בקבוצה שקיבלה טיפול בהשוואה לקבוצת הייחוס (22.6% לעומת 18.9%; P = .676). בנוסף, השכיחות של אנמיה מחוסר ברזל הייתה נמוכה יותר בקרב הנשים שטופלו בלבותירוקסין מאשר בקבוצת הייחוס (17.0% לעומת 32.5%; P = .017), והיא הייתה דומה בקבוצה שלא קיבלה טיפול בהשוואה לקבוצת הייחוס (50% לעומת 32.5%; P = .117).

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה