הערכת התועלת של Magnesium Oxide ו-Riboflavin למניעת מיגרנה בהיריון (Arch Gynecol Obstet)

במאמר שפורסם בכתב העת Archives of Gynecology and Obstetrics מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול ב-Magnesium Oxide (או MgO) בלבד או בשילוב עם Riboflavin עשוי להפחית תדירות, חומרת ומשך מיגרנה בנשים הרות, לצד הקלה משמעותית בתסמינים נלווים.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את היעילות של MgO לבדו או בשילוב עם Riboflavin כטיפול למניעת מיגרנה בנשים הרות. הם שיערו כי MgO לבדו צפוי להיות יעיל במרבית הנשים ובמידה וקיים צורך קליני, צפויה תועלת נוספת להוספת Riboflavin.

מחקר העוקבה הרטרוספקטיבי כלל נשים הרות שקיבלו טיפול למיגרנה בין 2015 ו-2020. החוקרים בחנו את ההבדלים לפני ואחרי מתן הטיפול בתדירות, חומרה ומשך מיגרנה. עוד בחנו החוקרים את ההשפעה על תסמינים נלווים למיגרנה.

מדגם המחקר כלל 203 נשים, 117 טופלו ב-MgO בלבד ו-86 טופלו במשלב MgO עם Riboflavin. לא תועדו הבדלים משמעותיים במאפיינים הדמוגרפיים בין שתי הקבוצות בתחילת המחקר.

החוקרים מדווחים על ירידה מובהקת סטטיסטית בתדירות, חומרת ומשך מיגרנה בקרב מטופלות ב-MgO בלבד ובמשלב MgO עם Riboflavin (p<0.01 בכלל המקרים).

מהנתונים עולה כי 154 נשים דיווחו על תסמינים על-רקע מיגרנה, מהן ב-119 (77%) דווח על שיפור לאחר הטיפול, ב-18 נשים (12%) לא חל שיפור וב-17 נשים (11%) לא היו נתונים זמינים.

בקרב נשים בקבוצת משלב MgO עם Riboflavin תועד גיל היריון מוקדם יותר בעת התחלת הטיפול וסיכוי גבוה יותר לקבלת טיפול טרם ההיריון (p<0.01). הבדלים משמעותיים תועדו במספר תסמיני מיגרנה, כולל פוטופוביה, פונופוביה, בחילות והקאות, אשר היו נפוצות יותר בקבוצת הטיפול המשולב (P<0.05 בכלל המקרים).

ממצאי המחקר תומכים בתועלת של MgO לבד או בשילוב עם Riboflavin למניעת מיגרנה בנשים הרות.

 

Arch Gynecol Obstet. 2022 Dec 10

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה