מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר מתן חיסון כנגד שעלת בטרימסטר שלישי (מתוך הודעת ה-FDA)

היריון

 מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) הודיע על אישור מתן חיסון כנגד שעלת במהלך טרימסטר שלישי להיריון במטרה למנוע התפתחות שעלת בתינוקות מתחת לגיל חודשיים.

 המומחים מסבירים כי לאחר מתן חיסון Boostrix כנגד שעלת חלה עליה בנוגדנים כנגד הפתוגן בנשים הרות, המועברים לעובר המתפתח.

 שעלת הינה מחלה נשימתית מדבקת מאוד הפוגעת בכל קבוצות הגיל. עם זאת, תינוקות מצויים בסיכון הגבוה ביותר להדבקה בשעלת ולסיבוכים חמורים משנית למחלה הזיהומית. למרות שחיסון מהווה את הכלי הטובה ביותר להגנה מפני הזיהום, תינוקות מתחת לגיל חודשיים צעירים מדי לזכות להגנה של חיסונים הניתנים בילדות. מדובר בחיסון הראשון המאושר באופן ספציפי לשימוש בזמן היריון למניעת מחלה ביילודים לאימהות שחוסנו בזמן ההיריון.

 החיסון אושר בשנת 2005 ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי כמנת דחף יחידה כחלק מ-Tdap (Tetanus-Diphtheria-acellular Pertussis) לילדים בגילאי 10 עד 18 שנים. משנת 2012, המרכז לבקרת מחלות ומניעתן המליץ על מתן החיסונים במהלך הטרימסטר השלישי לכל היריון.

 האישור מבוסס על נתוני עולם-אמיתי שכללו 108 מקרי שעלת בתינוקות מתחת לגיל חודשיים ו-183 ביקורות ללא שעלת, כאשר החוקרים זיהו כי לחיסון יעילות של 78% במניעת שעלת כאשר ניתן בטרימסטר השלישי להיריון.

 מחקר נוסף בעבר לא זיהה כל אירועים חריגים על-רקע החיסון באישה ההרה או בעובר/יילוד. תופעות הלוואי הנפוצות של החיסון כוללות כאב, אודם באתר ההזרקה, כאבי ראש, עייפות ותסמינים גסטרואינטסטינאליים.

 

מתוך הודעת ה-FDA

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה