היחס בין AST ו-ALT בטרימסטר הראשון עשוי לנבא את הסיכון לסוכרת הריונית (Frontiers in Endocrinology)

היחס בין ריכוז AST ו-ALT בטרימסטר הראשון להריון עשוי לסייע בחיזוי הסיכון לסוכרת הריונית, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Frontiers in Endocrinology. מהנתונים עולה קשר שלילי בין יחס AST/ALT ובין הסיכון לסוכרת הריונית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קודמים הציעו כי היחס בין ריכוז AST וריכוז ALT עשוי לנבא את הסיכון לסוכרת מסוג 2, אך לא ברור אם יחס זה עשוי לנבא גם את הסיכון לסוכרת הריונית. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את הקשר בין יחס AST/ALT בטרימסטר הראשון ובין הסיכון להתפתחות סוכרת הריונית.

מחקר העוקבה הפרוספקטיבי כלל 870 נשים הרות, כאשר 204 נשים עם נתונים חסרים או מחלות כבד הוצאו מהמחקר. בסופו של דבר, 666 נשים הרות נכללו במחקר, מהן 94 נשים עם סוכרת הריונית. דגימות דם נאספו בטרימסטר הראשון להיריון וניתוח סטטיסטי שימש להערכת הקשר בין יחס AST/ALT ובין סוכרת הריונית.

מהנתונים לאחר תקנון לערפלנים עולה כי יחס AST/ALT גבוה יותר לווה בסיכון נמוך יותר להתפתחות סוכרת הריונית (סיכון יחסי של 0.228, רווח בר-סמך 95% של 0.107-0.488). בנומוגרמות שכללו את יחס AST/ALT, גיל האם, מדד מסת גוף לפני היריון, היקף מותניים, משק סוכר, טריגליצרידים, HDL וולדנות, השטח מתחת לעקומת ה-ROC של מודל מנבא זה עמד על 0.778 (רווח בר-סמך 95% של 0.724-0.832).

הניתוחים הסטטיסטיים שונים שהשלימו החוקרים במסגרת המחקר תמכו בערך המנבא של המודל המוצע לחיזוי הסיכון לסוכרת הריונית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי יחס AST/ALT בטרימסטר ראשון להיריון מנבא את הסיכון לסוכרת הריונית.

 

Frontiers in Endocrinology, September 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה