גינקולוגיה

הסיכוי לנסיגה של סוכרת גבוהים יותר לאחר ניתוח מעקף קיבה בהשוואה לדיאטה ופעילות גופנית (Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism)

במטופלים לאחר ניתוח מעקף קיבה תועד סיכוי גבוה יותר להשגת הפוגה בסוכרת, בהשוואה לאלו שניסו לרדת במשקל באמצעות דיאטה ופעילות גופנית, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism.

במסגרת המחקר חולקו באקראי 61 משתתפים (גיל ממוצע של 47 שנים) עם סוכרת מסוג 2 לאחת משלוש התערבויות להפחתת משקל: ניתוח מעקף קיבה; ניתוח טבעת קיבה; או תכנית אינטנסיבית להפחתת משקל אשר התמקדה בהפחתת צריכת קלוריות והגברת פעילות גופנית.

חמש שנים לאחר הפרוצדורות, המשתתפים לאחר ניתוח מעקף קיבה ירדו כ-25% ממשקל גופם, בממוצע, בהשוואה לירידה של 13% במשקל בקרב אלו לאחר ניתוח לפרוסקופי וירידה של 5% בעקבות שינוי אורחות חיים.

לאחר חמש שנים, 6 חולים (30%) לאחר ניתוח מעקף קיבה השיגו נסיגה חלקית או מלאה של סוכרת, זאת בהשוואה לארבעה חולים (19%) לאחר ניתוח טבעת קיבה. בקבוצת דיאטה ופעילות גופנית לא נרשמו מקרים של נסיגה של הסוכרת.

מהנתונים עולה כי 56% מהחולים לאחר ניתוח מעקף קיבה הפסיקו את הטיפול התרופתי לאיזון סוכרת עד תום המחקר, זאת בהשוואה ל-45% מהחולים לאחר ניתוח טבעת, אך לא תועדו מקרים דומים בקבוצת ההתערבות לשינוי אורחות חיים.

החוקרים כותבים כי ירידה במשקל בכל דרגה, גם זו המושגת באמצעים לא-ניתוחיים, עשויה לסייע באיזון מחלות דוגמת סוכרת, הפרעות שומנים ויתר לחץ דם. אעפ”י כן, מנתונים ממחקרים להשוואה ראש בראש בין שינוי אורחות חיים ובין פרוצדורות ניתוחיות, כפי שבוצע במחקר הנוכחי, עולה העדיפות של טיפול ניתוחי לשיפור מדדי סוכרת וירידה במשקל.

Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism, online January 9, 2020

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה