בדיקת Pulse-Echo Ultrasound עשויה לסייע בסקירה לאוסטיאופורוזיס (Osteoporosis Int)

חוקרים מפינלנד מדווחים כי בדיקת Pulse-Echo Ultrasound (PEU) עשויה לסייע כבדיקת סקר נקודתית לאוסטיאופורוזיס. לדבריהם, להגדלת שיעורי האבחנה של המחלה, בדיקה זו צריכה להיות זמינה במרפאות רבות.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הקשר בין מדד צפיפות המינראלים של עצם הירך הפרוקסימאלית ואת מדדי PEU והציעו סף אבחנתי למדד UDI (Ultrasound Density Index) במחקרים שכלל 572 נשים, בגילאי 20-91 שנים.

בדייקת האולטרה-סאונד סיפקה שני מדדים על-בסיס מדידה יחידה של עובי הקורטקס של הטיביה הפרוקסימאלית (DI1) ומדידת עובי קורטקס בשלושה אתרים ברדיוס דיסטאלי, טיביה פרוקסימאלית וטיביה דיסטאלית (DI3).

הנתונים הצביעו על קורלציה מעט משמעותית יותר של DI3 עם צפיפות המינראלים של העצם הכוללת, בהשוואה ל-DI1. שני המדדים הדגימו הבדלים מובהקים בין נשים אוסטיאופורוטיות ונשים בריאות.

28.7% מהנשים עם DI3 בטווח של 0.876 (רגישות של 90%) ו-0.803 (סגוליות של 90%) נדרשות לבדיקה נוספת באמצעות DXA אקסיאלית לאישור האבחנה. מבין נשים אלו, ב-82.5% מדדי T-Score היו בטווח אוסטיאופניה/אוסטיאופורוזיס בצוואר הירך או בכלל ירך.

ב-32.6% מהנשים עם מדד DI1 בין הסף העליון לתחתון (0.844 ו-0.779, בהתאמה) יידרשו לבדיקת DXA נוספת.

החוקרים כותבים כי ערכי הסף הנוכחיים מדגימים תוצאות מבטיחות לטכניקה להפחתת היקף ההפניות לבדיקת DXA ועליה בכיסוי האבחנתי. עם זאת, יש לאשר תוצאות אלו במחקרים עתידיים.

Osteoporosis Int 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה