צנתור בגישה רדיאלית הינה גישה בטוחה ויעילה בנשים (מתוך כנס TCT)

מתוצאות מחקר SAFE-PCI, שהוצגו במהלך כנס TCT (Transcatheter Cardiovascular Therapeutics), עולה כי התערבות כלילית מילעורית בגישה רדיאלית הינה גישה בטוחה כמו ביצוע הפרוצדורה בגישה מפשעתית גם בנשים, להן עורקים גדול קטן יותר.

במחקר שכלל קרוב ל-1,800 נשים, שיעור הדימומים בקרב נשים שחולקו באקראי לצנתור בגישה רדיאלית עמד על 2.9% לעומת 1.2% באלו שעברו את הפרוצדורה בגישה מפשעתית. ממצאים אלו הובילו את הועדה המבקרת את המחקר לקבוע לאחר ש-1,120 נשים חולקו באקראי ו-446 עברו את הפרוצדורה, כי המחקר אינו צפוי להדגים הבדל בגודל המדגם המתוכנן.

החוקרים התבססו על נתונים שנאספו באופן פרוספקטיבי, על-בסיס NCRI (National Cardiovascular Research Infrastructure), מחקר קליני שכלל שיתוף פעולה של ה-NHLBI (National Heart, Lung and Blood Institute), American College of Cardiology ו-Duke Clinical Research Institute.

תוצא הבטיחות העיקרי של המחקר היה דימומים ותוצא היעילות העיקרי היה מעבר לגישה מפשעתית.

הנשים חולקו בצורה שווה ובאקראי לביצוע הצנתור בגישה רדיאלית או מפשעתית, ו-691 נשים (345 נשים עברו את הפרוצדורה בגישה רדיאלית ו-346 עברו את הפרוצדורה בגישה מפשעתית) עברו התערבות כלילית מילעורית, בעוד שיתר הנשים עברו צנתור למטרות אבחנתיות.

כאשר הנשים שעברו פרוצדורות אבחנתיות נכללו בניתוח הנתונים, שיעורי הדימום היו נמוכים יותר בעקבות ביצוע הפרוצדורה בגישה רדיאלית, בהשוואה לביצוע הפרוצדורה בגישה מפשעתית (0.6% לעומת 1.7%, p=0.03).

שיעור כישלונות הפרוצדורה היו גבוהים יותר בנשים שעברו התערבות כלילית מילעורית בגישה רדיאלית (6.7%) בהשוואה לאלו שעברו את הפרוצדורה בגישה מפשעתית (1.9%) והסיבוך העיקרי, כצפוי, היה ספאזם של העורק הרדיאלי, שתועד ב-43% מהנשים בהם הרופאים עברו להתערבות בגישה מפשעתית.

TCT 2013

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה