גינקולוגיה

הערכת הטיפול ב-Quetiapine Fumarate בשחרור-ממושך להקלה על הפרעות שינה בחולים הסובלים מדיכאון מג’ורי (Int J Neuropsychopharmacol)

במאמר שפורסם בכתב העת The International Journal of Neuropsychopharmacology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי הוספת Quetiapine Fumarate בשחרור-ממושך לטיפול בנוגדי-דיכאון מביא להקלה בהפרעות שינה ובאיכות שינה בחולים עם הפרעת דיכאון מג’ורי, ללא תגובה הולמת לטיפול בנוגדי-דיכאון.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הפרעות שינה הן תופעה נפוצה בדיכאון ומהוות גורם סיכון להישנות ואובדנות. במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעות של Quetiapine Fumarate בשחרור-ממושך על הפרעות שינה ואיכות השינה בחולים עם הפרעות דיכאון מג’ורי ותגובה לא-מספקת לטיפול בנוגדי-דיכאון.

החוקרים אספו נתונים משני מחקרים אקראיים, מבוקרי-פלסבו, שארכו שישה שבועות.

החולים טופלו ב- Quetiapine Fumarate במינון 150 מ”ג ליום (309 חולים), 300 מ”ג ליום (307 חולים) או בפלסבו (303 חולים), בשילוב עם המשך טיפול בנוגדי-דיכאון. החוקרים עקבו אחר השינוי במדד השינה לפי MADRS (Montgomery Asberg Depression Rating Scale), מדד אינסומניה בתחילת הלילה, אינסומניה באמצע הלילה ואינסומניה בסוף הלילה, לפי HAMD (Hamilton Raging Scale for Depression) וכן אחר גורם הפרעות שינה ומדד PSQI (Pittsburgh Sleep Quality Index). השינוי בסיכום מדד MADRS נבחן גם בחולים שסווגו לפי מדד גורם הפרעות שינה בסולם HAMD בעת ההקצאה האקראית.

לאחר שישה שבועות, הוספת טיפול ב- Quetiapine Fumarate בשחרור-ממושך (150 ו-300 מ”ג ליום) הביאה להפחתת מדד שינה ירודה לפי MADRS, כמו גם לירידה במדדי הפרעות שינה לפי מדד HAMD ולירידה בסיכום מדד PSQI, מתחילת המחקר, בהשוואה לקבוצת הפלסבו (p<0.001).

בחולים עם הפרעה משמעותית לשינה, הטיפול ב- Quetiapine Fumarate בשחרור ממושך (בשני המינונים) הביא לשיפור תסמיני הדיכאון, בהשוואה לפלסבו, מהשבוע הראשון והלאה (p<0.001).

החוקרים מסכמים וכותבים כי הוספת טיפול ב- Quetiapine Fumarate בשחרור ממושך הביאה לשיפור הפרעות שינה ואיכות השינה, בהשוואה לפלסבו, בחולים עם הפרעת דיכאון מג’ורית ותגובה לא-הולמת לטיפול בנוגדי-דיכאון, וכן נמצא יעיל כנגד תסמיני דיכאון בחולים שסבלו מהפרעות שינה משמעותיות.

Int J Neuropsychopharmacol. 2013 May 14:1-11

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה