גינקולוגיה

קשר בין חשיפה לאנטיביוטיקה בלידה וזיהום בקטריאלי חמור מאוחר ביילודים (PEDIATRICS), דר’ ברנרד ברזילי עורך מדור נאונטולוגיה

המלצות למניעת העברה ורטיקלית של זיהומי סטרפטוקוקוס B (או GBS) גרמו לכך שנשים רבות קיבלו אנטיביוטיקה במהלך הלידה עם קשר לירידה בזיהוםGBS ביילודים. עם זאת, הקשר האפשרי בין אנטיביוטיקה בלידה (IPA) להיארעות זיהום בקטריאלי חמור (SBI) מאוחר (יום 7-90) ביילודים לא דווח.

מטרת המחקר הייתה לקבוע האם יילודים עם SBI מאוחר היו בסבירות גבוהה יותר לעומת נבדקים בריאים לחשיפה ל-IPA והאם קיימת סבירות גבוהה יותר לעמידות לאנטיביוטיקה בחיידק שבודד מיילודים שעברו SBI ונחשפו לאנטיביוטיקה בלידה בהשוואה לאלו שלא.

המחקר בדק יילודים בריאים בעבר שאושפזו בשל SBI מאוחר בגיל 7-90 יום. הותאמו נבדקי ביקורת. נבדקו אחוזי עמידות לחיידקים שבודדו מיילודים עם זיהום בהשוואה ליילודים שלא נחשפו לאנטיביוטיקה בלידה.

המחקר כלל 90 מקרים ו-92 נבדקי ביקורת. יותר מקרים (41%) לעומת ביקורת (27%) נחשפו ל-IPA (יחסי סיכון 1.96; 95% רווח בר סמך, 1.05-3.66). הקשר היה משמעותי יותר כש-IPA היה לספקטרום רחב של אנטיביוטיקות (4.95; 95%, 2.04-11.98), לאחר התאמה לבית החולים, חשיפה לפניצילין, כורניואמניוניטיס אימהי והנקה. חיידק שבודד מיילוד עם זיהום שנחשף ל-IPA היה בסבירות גבוהה יותר להראות עמידות לאמפיצילין (5.7, 95%, 2.3-14.3), לאחר התאמה לבית החולים אך לא לאנטיביוטיקות אחרות נפוצות לטיפול ב-SBI ביילודים.

החוקרים הסיקו כי לאחר התאמה למשתנים שונים, יילודים עם SBI מאוחר נמצאו בסבירות גבוהה יותר לחשיפה לאנטיביוטיקה בלידה לעומת יילודי ביקורת שלא נדבקו. פתוגנים הגורמים ל-SBI מאוחר נמצאו בסבירות גבוהה יותר לעמידות לאמפיצילין כשהיילוד נחשף לאנטיביוטיקה בלידה.

הערות העורך:

כרגיל אין טוב ללא רע. אנו יודעים כי בטיפול המניעתי אנו מורידים את שכיחות הזיהום המוקדם ב-GBS ביילודים, אולם ייתכן ואנו משלמים בכך בהמשך. למשל התפתחות SBI מאוחר או זיהומים אחרים שאינם רגישים לפניצילין.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה