מבזק: בריאות האישה- חוזרים להורמונים ? (חינם!!! מתוך JC424 )

הקולג’ האמריקאי של רופאי הנשים והרופאים המיילדים (ACOG) מצהיר כי כרבע מהנשים בארצות הברית שחדלו ליטול את הטיפול ההורמונלי החלופי (HRT) לאחר שנמצא כי הוא מעלה את הסיכון ללקות במחלת לב ובכמה סוגי סרטן, חזרו לקבל את הטיפול.

עובדה זו נכונה בעיקר לגבי נשים הסובלות מסימפטומים חמורים הקשורים בגיל הבלות, כמו גלי חום מתישים, הנמשכים לאורך זמן ומהווים מיטרד ממשי. במקרים אלה,  הנשים נוהגות ליטול מינון נמוך לפרק הזמן הקצר ביותר ההכרחי.

כזכור, בשנת 2002, בוצע מחקר ה-Women’s Health Initiative study, שעורר את הרתיעה משימוש ב-HRT . המחקר נערך בקרב נשים שבהם נפסקה הוסת מזה זמן רב וגילן הממוצע עמד על 65 שנים.

ב-2002 , כ-65% מכלל הנשים שנטלו HRT הפסיקו את הטיפול לאחר פרסום המחקר.

 כעת נראה שרופאים רבים סבורים כי HRT עשוי עדיין גם להועיל וגם להיות בטוח בקרב נשים צעירות יותר, שרק עתה חוות את המנופאוזה.

נכון להיום, כשנתיים לאחר פרסום אותו מחקר, מעידים הדיווחים כי 1 מכל 4 נשים שהפסיקו את הטיפול, חזרו ליטול אותו שכן הוא עדיין מספק את ההקלה הטובה ביותר לסימפטומי המנופאוזה.

הארגון מפרסם גם קוים מנחים חדשים הקובעים כי חומרים צמחיים שונים או דיאטה עשירה בפיטואסטרוגנים אינם מועילים במיוחד בקרב נשים החוות את קשיי גיל המעבר.

הקוים המנחים קובעים גם כי מעכבי reuptake סלקטיביים של סרטונין (SSRI ) יכולים לסייע בטיפול בגלי החום. בנוסף הארגון קורא לביצוע מחקר נוסף שיבדוק האם מתן טיפול הורמונלי חלופי בטוח יותר בקרב נשים צעירות יותר.

נראה אם כן, ששימוש מושכל ומוגבל ב-HRT , תוך לקיחה בחשבון את גורמי הסיכון הספציפיים של כל מטופלת, עשוי להוות פתרון יעיל ובטוח. עם זאת, יש כמובן גם לעקוב אחר מחקרים שיבדקו את הבטיחות בקרב קבוצת מטופלות זו.

למאמר


US Women Going Back on Hormone Therapy, ACOG Finds,

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה