גריאטריה

היעילות והבטיחות של Edoxaban בטווח הארוך בחולים עם פרפור פרוזדורים (Int J Cardiol)

במאמר שפורסם בכתב העת International Journal of Cardiology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר ETNA-AF-Europe Study התומכות בבטיחות ויעילות טיפול ארוך-טווח ב- Edoxaban(ליקסיאנה) בחולים עם פרפור פרוזדורים.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את היעילות והבטיחות של טיפול ארוך-טווח ב- Edoxaban באירופה.

מחקר ETNA-AF-Europe הינו מחקר פרוספקטיבי, בינלאומי, רב-מרכזי, תצפיתי, שנערך בתיאום עם סוכנות התרופות האירופית. היעדים העיקריים והמשניים כללו את בטיחות הטיפול בתנאי עולם-אמיתי (כולל דימום ומקרי תמותה) ויעילות (כולל אירוע מוחי, תסחיף סיסטמי ושימוש קליני ב- Edoxaban), בהתאמה.

מדגם המחקר כלל 13,164 חולים (גיל חציוני של 75 שנים) עם מדד CHA2DS2-VASc של 3.0 ומדד HAS-BLED של 2.0, בהתאמה ומשך המעקב של 3.98 שנים.

חולים תחת טיפול ב- Edoxaban במינון 30 מ”ג (3,042 חולים) היו מבוגרים יותר (80 שנים לעומת 73 שנים), עם שכיחות גבוהה יותר של חולים שבריריים (27% לעומת 6.6%) ויותר מחלות רקע, בהשוואה לאלו שטופלו ב- Edoxaban במינון 60 מ”ג (9,617 חולים).

השיעורים השנתיים של תמותה מכל-סיבה עמדו על 4.1% בכלל אוכלוסיית המחקר, 2.8% באלו תחת טיפול ב- Edoxaban במינון 60 מ”ג ו-8.4% באלו תחת טיפול ב- Edoxaban במינון 30 מ”ג. שיעורי התמותה הקרדיווסקולארית עמדו על 1.0% בכלל האוכלוסייה, 0.7% באלו תחת טיפול ב- Edoxaban במינון 60 מ”ג ו-2.0% באלו שטופלו ב- Edoxaban במינון 30 מ”ג.

השיעורים השנתיים של אירועים מוחיים היו יחסית עקביים לאורך תקופת המעקב, כאשר שיעורי התקף איסכמי חולף ותסחיף סיסטמי היו קטנים מ-1% בכלל האוכלוסייה.

שיעור אירועי דמם מג’ורי ממערכת העיכול וכל דמם מג’ורי היו נמוכים, עם שיעורים מעט גבוהים יותר עם Edoxaban במינון 30 מ”ג לעומת 60 מ”ג,. מקרי דמם תוך-גולגולתי לא היו נפוצים (0.2%).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי בחולים אירופאים עם פרפור פרוזדורים, טיפול ארוך-טווח ב- Edoxaban מלווה בשיעורים נמוכים ויחסית יציבים של אירועי מוחי ודימום מג’וריים. הבדלים בתוצאים בין שני המינונים המאושרים מיוחסים להבדלים במאפיינים הקליניים.

Int J Cardiol, Apr 30, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה