גריאטריה

סטודנטים לרפואה יקבלו את תואר ה-M.D כבר בתום השנה השישית ולא לאחר שנת ההתמחות (“הארץ”)

בכתבתו ב"הארץ" כותב עידו אפרתי כי המועצה הלאומית להשכלה גבוהה (מל"ג) ביטלה את חובת הסטאז' כחלק מהדרישות האקדמיות לקבלת תואר M.D ברפואה, כך שסטודנטים לרפואה יקבלו את תואר ה"'דוקטור ברפואה" (M.D) כבר בתום השנה השישית ולא לאחר שנת הסטאז'.

התואר האקדמי ברפואה יופרד הלכה למעשה מתנאי הרישוי לעיסוק ברפואה, כשהרישוי יחייב שנת התמחות ועמידה בבחינות נדרשות; ההפרדה הזו נפוצה ברחבי העולם, כך שסטודנטים שלומדים בחו”ל למשל ומגיעים לסטאז’ בישראל אוחזים בתואר M.D. לפי הכתבה, ההחלטה התקבלה בהמשך להמלצות הוועדה לבחינת הסטאז’ ברפואה, בראשות יו”ר ההסתדרות הרפואית פרופ’ ציון חגי, ופרופ’ אהוד גרוסמן, נשיא אוניברסיטת אריאל (לשעבר דקאן הפקולטה לרפואה של אוניבריסטת תל אביב), ועדה שכללה בין השאר נציגים מגוונים של איגודים מקצועיים וארגוני רופאים ומתמחים. בדו”ח הועדה לבחינת הסטאז’ נכתב, בין היתר: “בשנת הסטאז’ במתכונת הנוכחית יש מיעוט הכשרות מובנות וייעודיות, וזמן לימוד והכשרה יקר יורד לטמיון”.

בכתבה נכתב כי מאחר שהסטאז’רים היו כפופים הכשרתית לדיקן הפקולטה בה למדו לימודים עיוניים וקליניים, ולא לדקאן הפקולטה האחראית על המרכז הרפואי בו הוא עובר הכשרה, נוצרה למעשה אנומליה, בה דיקן אמור לחתום על סיום שנת הסטאז’ לסטודנט שבאחריותו מבלי שהיתה לו נגיעה בתכנים או באיכות ההכשרה שקיבל הסטאז’ר באותה שנה. בנוסף, ריבוי הסטודנטים שלמדו רפואה בחו”ל הביא לכך שהיה פער ביישום מטרות הסטאז’, וכי הסטודנטים והרופאים במחלקות חשו כי הזמן לא מנוצל כראוי.

הוועדה לבחינת הסטאז’ היא ועדת משנה של ועדת המועצה להשכלה גבוהה בשיתוף משרד הבריאות, בראשותו של פרופ’ רפי ביאר, שמונתה ב-2020, שהגישה המלצות דרמטיות לשינוי שנת הסטאז’ במסלול ללימודי רפואה. בין המלצותיה: “תואר אקדמי איננו שקול לקבלת רישיון לעסוק ברפואה, ויש להפריד בין השניים. קבלת תואר ברפואה כמו גם בכל תחום אקדמי אחר – תלויה בהשלמתם בהצלחה של חובות התואר האקדמי. במידה והללו הושלמו בהצלחה, יוענק תואר M.D. לבוגרי רפואה בתום מסלול ההכשרה האקדמי, ללא קשר לביצוע הסטאז”.

לכתבתו של עידו אפרתי ב”הארץ”

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה