גריאטריה

תוספת שמן דגים עם אימוני תנגודת מלווה בשיפור תפקוד גופני ובריאות קרדיו-מטבולית בנשים מבוגרות (Nutrients)

מתוצאות מחקר שפורסמו בכתב העת Nutrients עולה כי משלב תוספי שמן דגים עם אימוני תנגודת מלווה בשיפור תפקוד גופני ובריאות קרדיו-מטבולית בנשים לאחר-מנופאוזה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מנופאוזה מלווה בסיכון מוגבר להפרעה בבריאות הקרדיווסקולארית ופרופיל מטבולי בנשים מבוגרות. למרות שמחקרים קודמים  התמקדו ביתרונות של תוספי שמן דגים לשיפור הקשר, ההשפעה האפשרית של תוספים אלו על הבריאות הקרדיו-מטבולית באוכלוסייה זו אינה ידועה.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לקבוע את היעילות הקלינית של נטילת תוספי שמן דגים למשך שמונה שבועות, בשילוב עם תכנית אימוני תנגודת על התפקוד הגופני וגורמי סיכון הקשורים עם הבריאות הקרדיו-מטבולית בנשים בריאות לאחר-מנופאוזה.

במסגרת המחקר חולקו באקראי 20 נשים בריאות ולאחר-מנופאוזה לאחת משתי זרועות: אימוני תנגודת עם פלסבו או אימוני תנגודת עם שמן דגים. החוקרים השלימו הערכה של התפקוד הגופני, לחץ דם, טריגליצרידים וסמני דלקת סיסטמית ועקה חמצונית לפני ואחרי ההתערבות.

מהנתונים עולה כי תכנית אימוני תנגודת עם פלסבו וכן משלב אימוני תנגודת עם תוספי שמן דגים לוו בשיפור גדול בתפקוד הגופני. כוח אחיזה עלה משמעותית רק בקרב נשים לאחר-מנופאוזה בזרוע אימוני תנגודת עם תוספי שמן דגים. עוד עולה מהנתונים כי משלב תוספי שמן דגים ואימוני תנגודת לוו בירידה גדולה יותר משמעותית בלחץ דם, טריגליצרידים, ציטוקינים דלקתיים (TNF-alpha ו-IL-6) ועקה חמצונית (MDA ו-8-OHdG), בעוד שבזרוע משלב אימוני תנגודת עם פלסבו לא תועדו שינויים משמעותיים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הממצאים מעידים כי הוספת שמן דגים לתכנית אימוני תנגודת בת שמונה שבועות עשויה להביא לשיפור תפקוד השריר ולהפחית גורמי סיכון הקשורים עם הפרעות קרדיו-מטבוליות בנשים לאחר-מנופאוזה.

Nutrients, Oct 25, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה