גריאטריה

שינויים בהרגלי צריכת אלכוהול והסיכון לפרפור פרוזדורים (Eur J Prev Cardiol)

הימנעות מוחלטת מצריכת אלכוהול עשויה להפחית את הסיכון להיארעות פרפור פרוזדורים בקרב מטופלים הצורכים אלכוהול בכמות רבה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת European Journal of Preventive Cardiology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי צריכת אלכוהול רבה הינה גורם סיכון מוכח לפרפור פרוזדורים. עם זאת, אין מידע אודות הקשר בין שינויים בהרגלי צריכת אלכוהול בקרב אלו הנוהגים לשתות אלכוהול בכמות רבה ובין היארעות פרפור פרוזדורים. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לקבוע אם הימנעות מוחלטת או הפחתת צריכת אלכוהול מפחיתה היארעות פרפור פרוזדורים במבוגרים הנוהגים לשתות אלכוהול.

מדגם המחקר כלל משתתפים ללא היסטוריה של פרפור פרוזדורים עם היסטוריה של צריכת אלכוהול רבה ממאגר Korean National Health Insurance Service בין השנים 2005 עד 2008. שינויים בהרגלי צריכת אלכוהול בין השנים 2009 ו-2012 סווגו כשתיית אלכוהול רבה לאורך זמן, הפחתת צריכת אלכוהול והימנעות מוחלטת מצריכת אלכוהול.

התוצא העיקרי היה שיעורי הופעה חדשה של פרפור פרוזדורים במהלך המעקב אחר 19,425 משתתפים.

מניתוח הנתונים עולה כי הימנעות מוחלטת מצריכת אלכוהול לוותה בשיעורי היארעות נמוכים ב-63% של פרפור פרוזדורים (יחס סיכון של 0.379, רווח בר-סמך 95% של 0.169-0.853) בהשוואה לאלו שהמשיכו לשתות צריכת אלכוהול בכמות רבה.

מניתוח לפי תתי-קבוצות עלה כי הימנעות מוחלטת מצריכת אלכוהול לוותה בירידה משמעותית בהיארעות פרפור פרוזדורים באלו עם מדד מסת גוף תקין וללא יתר לחץ דם, סוכרת, דיסליפידמיה, אי-ספיקת לב, אירוע מוחי, מחלת כליות כרונית, או מחלת עורקים כלילית (p<0.05 בכלל המקרים).

לא תועדו הבדלים מובהקים סטטיסטית בהיארעות פרפור פרוזדורים בקרב אלו שהפחיתו את צריכת אלכוהול, בהשוואה לאלו שהמשיכו בצריכה רבה של אלכוהול לאורך זמן.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הימנעות מוחלטת מצריכת אלכוהול עשויה להפחית את היארעות פרפור פרוזדורים במבוגרים עם הרגלי צריכת אלכוהול רבה. נתונים אלו תומכים בצורך באמצעים מקיפים לעודד הימנעות מצריכת אלכוהול בקרב אלו הנוהגים לשתות אלכוהול בכמות רבה.

Eur J Prev Cardiol, Sep 6, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה