גריאטריה

התרופה Tralokinumab יעילה ובטוחה עבור מטופלים עם דלקת עור אטופית (JAMA Dermatology)

מחקר הראה כי טיפול באמצעות Tralokinumab בקרב מבוגרים בני 65 ומעלה עם דלקת עור אטופית (AD - Atopic Dermatitis) הינו יעיל ובטוח

מחקר שנערך לאחרונה ופורסם ב-JAMA Dermatology הראה כי טיפול באמצעות Tralokinumab בקרב מבוגרים בני 65 ומעלה עם דלקת עור אטופית (AD – Atopic Dermatitis) הינו יעיל ובטוח. Tralokinumab הינו אנטגוניסט ל IL-13 שאושר על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) לטיפול ב-AD בינוני עד חמור במבוגרים. ניתוח תוצאות המחקר מצביע על כך שבקרב מטופלים שקיבלו Tralokinumab, רבים יותר נהנו משיפור של 75% או יותר במדד EASI-75 (מדד המעריך את שטח האקזמה ואת חומרתה) ובמדד IGA 0/1 (מדד חשוב נוסף בדלקת עור אטופית) מאשר מטופלים שקיבלו פלצבו. בנוסף, מספר המטופלים שסבלו מתופעות לוואי כלשהן ואף מתופעות לוואי חמורות שהובילו להפסקת הטיפול היה נמוך בקרב קבוצת ההתערבות בהשוואה לקבוצת הביקורת.

המחקר כלל 104 מטופלים מבוגרים עם AD (גיל ממוצע 70-73 שנים), מתוכם, 75 חולקו באופן אקראי לטיפול ב- Tralokinumabבלבד (n=59) או ב-Tralokinumab בתוספת קורטיקוסטרואידים מקומיים (n=16), ו-29 לפלצבו. מבחינת בטיחות הטיפול, לאחר 16 שבועות לא היה הבדל בין זרועות הטיפול, כך ששלושה מטופלים מקבוצת ה-Tralokinumab (4%) ושלושה מקבוצת הפלצבו (10.3%) חוו תופעות לוואי חמורות. מבחינת יעילות הטיפול, שיעור המטופלים שהשיגו EASI-75 היה גבוה יותר בקרב מי שטופל ב-Tralokinumab לעומת קבוצת הביקורת, ובאופן דומה, שיעור המטופלים עם IGA 0/1 היה גבוה יותר בקרב קבוצת ההתערבות.

בהתייחס לתוצאות המחקר, החוקרים הגיעו למסקנה שמכיוון שנתוני הבטיחות והיעילות מוגבלים עבור טיפולים אחרים הניתנים למטופלים עם AD, “טיפולים ממוקדים חדשים יותר, כגון Tralokinumab, עשויים להציע אפשרויות בטוחות יותר מטיפולים קונבנציונליים”.

כתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה