גריאטריה

הוסר מצב החירום העולמי עקב נגיף הקורונה, אך הנגיף “ימשיך ללוות אותנו ויגרום לתחלואה ותמותה, בחלקה ניתנת למניעה” (הודעת איגוד רופאי בריאות הציבור)

קורונה

ארגון הבריאות העולמי הודיע כי נגיף הקורונה אינו מהווה עוד מצב חירום עולמי והסיר את מצב החירום העולמי, וזאת לאחר ירידה דרסטית בכמות הנפטרים כתוצאה מהנגיף, כשלוש שנים וחודשיים מאז פרוץ המגיפה. הארגון הבהיר כי הנגיף אינו נעלם והוא ישאר גורם תחלואה, אך ועדת החירום של הארגון המליצה להכריז על סיום מצב החירום.  לפי דיווח במעריב, מגיפת הקורונה הביאה למותם של למעלה משבעה מיליון בני אדם בתקופה זו; אך קצב התמותה כתוצאה מהנגיף ירד  משיא של יותר מ-100,000 אנשים בשבוע בינואר 2021, לכ-3,500 בשבוע בתקופה זו.

לכתבה במעריב

איגוד רופאי בריאות הציבור התייחס להכרזה על סיום מצב חירום בינלאומי בשל הקורונה, בהודעה שאמרה כי אמנם ארגון הבריאות העולמי הפסיק בצדק את הכרזת הקורונה כמצב חירום בינלאומי, אבל הקורונה תמשיך ללוות אותנו כמחלה שגורמת לתחלואה ולתמותה, בחלקה ניתנת למניעה.

“מדינות שמשקיעות בבריאות ובמניעת מחלות דואגות גם להווה וגם לעתיד. הקורונה המחישה את הצורך החיוני בתשתית של שירותי בריאות הציבור, בשגרה ובחירום: צוותי חקירות אפידמיולוגיות, צוותי בריאות ברשויות המקומיות, שירותי בריאות לתלמיד בבתי ספר, יכולת מדעית ומחקרית.  ישראל חייבת להפוך את הקורונה להזדמנות, להשקיע בכח אדם ותשתיות   בריאות הציבור. אסור שנפרש לא נכון את המצב ונפגע בתשתית החיונית של בריאות הציבור על ידי קיצוץ תקציבים וכוח אדם.  בנוסף, הרגלי חיים בריאים והיגיינה אישית טובים תמיד לשמירה על הבריאות”. 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה