גריאטריה

הוספת קיטרודה משפרת הישרדות ללא-התקדמות בנשים עם סרטן רירית רחם חוזר או מתקדם (מתוך הודעת חברת Merck)

הוספת Pembrolizumab (קיטרודה) לטיפול כימותרפי משפרת משמעותית הישרדות ללא-התקדמות מחלה כקו-טיפול ראשון בנשים עם סרטן רירית רחם חוזר או מתקדם, כך עולה מתוצאות מחקר חדש כפי שדווח ע”י חברת התרופות האחראית להפצת התרופה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Pembrolizumab הינו מעכב PD-1 אשר הוכח כבטוח במחקרים קודמים ובמחקר NRG-GY018, מחקר אקראי בשלב 3, בחנו החוקרים את היעילות של הטיפול האימונותרפי, בשילוב עם טיפול כימותרפי סטנדרטי במשלב Carboplatin עם Paclitaxel, בנשים עם סרטן רירים רחם בשלב III או IV, אשר לא קיבלו טיפול קודם או באלו עם הישנות הממאירות.

במסגרת המחקר נכללו 819 נשים, אשר חולקו באקראי לקבלת כשישה מחזורי טיפול ב- Pembrolizumab עם כימותרפיה כל שלושה שבועות ולאחריו 14 מחזורי טיפול ב- Pembrolizumab כתכשיר יחיד שניתן אחת לשישה שבועות, או לקבלת טיפול כימותרפי עם פלסבו. המחקר כלל שני מדגמים בלתי-תלויים של נשים: אלו עם מחלה ללא חסר MMR (או Mismatch Repair) ואלו עם חסר MMR.

מניתוח הביניים עלה שיפור מובהק סטטיסטית ומשמעותי קלינית בהישרדות ללא-התקדמות, התוצא העיקרי של המחקר, בעקבות הוספת Pembrolizumab לטיפול האונקולוגי בשני המדגמים.

החוקרים כותבים כי ממצאי המחקר מעידים על שיפור הישרדות ללא-התקדמות מחלה עם הוספת Pembrolizumab לטיפול האונקולוגי הסטנדרטי כנגד סרטן רירית רחם בשלב מתקדם או בנשים עם הישנות המחלה הממארת.

הממצאים המלאים של המחקר צפויים להיות מוצגים באחד הכנסים הרפואיים בעתיד.

מתוך הודעת חברת Merck

לידיעה ב-Healio

 

 

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה