גריאטריה

השפעת טיפול ב-Spironolactone על מרווח QRS בחולים בסיכון לאי-ספיקת לב (Am J Cardiol)

בחולים עם אי-ספיקת לב עם מקטע פליטה שמור של חדר שמאל, טיפול תרופתי ב-Spironolactone (אלדקטון) לווה בקיצור מרווח QRS, ללא ירידה בנפח או מסת חדר שמאל, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת American Journal of Cardiology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי עליה במשך מרווח QRS מצביעה על זמן ארוך יותר להפעלה חדרית ולעיתים קרובות מעידה על הפרעה בסנכרון פעילות חדרית, העלולה לפגוע בתפקוד הגלובאלי של הלב ולהשפיע לרעה על הפרוגנוזה של חולי אי-ספיקת לב. אין נתונים רבים אודות ההשפעה של טיפולים תרופתיים על מרווח QRS, בפרט בחולים עם אי-ספיקת לב קדם-תסמינית עם מקטע פליטה שמור של חדר שמאל.

מחקר HOMAGE (או Heart OMics in AGEing) כלל חולים עם גורמי סיכון להתפתחות אי-ספיקת לב, אשר חולקו באקראי לקבלת טיפול ב- Spironolactone או טיפול סטנדרטי למשך תשעה חודשים. כעת מדווחים החוקרים על ההשפעה של Spironolactone על מרווח QRS.

מדגם המחקר כלל 525 חולים, כאשר חציון מרווח QRS בתחילת המחקר עמד על 92 מילישניות. הטיפול ב- Spironolactone קיצר את משך מרווח QRS לאחר תשעה חודשים ב-2.8- מילי-שניות (רווח בר-סמך 95% של 4.6- עד 1.0- מילי-שניות, p=0.003).

החוקרים לא זיהו קשר משמעותי בין השינויים במרווח QRS לאחר תשעה חודשים ובין שינויים במקטע הפליטה של חדר שמאל, מסת חדר שמאל, נפח חדר שמאל בסוף-דיאסטולה, לחץ דם, רמות NT-pro-BNP או רמות Procollagen type I Carboxy-Terminal Propeptide.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בהשערה כי לטיפול ב- Spironolactoneהשפע חיובית לשיפור הפעילות החשמלית של שריר הלב בחולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה שמור של חדר שמאל.

Am J Cardiol, Jan 10, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה